Вікторія Міхно, керівник відділу з розвитку бізнесу KPMG в Україні
Чоловіки – сильніші, вони більш витривалі, більш працездатні. Світ бізнесу – світ чоловіків. Перелік таких стереотипів можна продовжувати до нескінченності. Але чи будуть люди дотримуватися подібної думки через 5, 10, 20 років? Чи варто в ХХІ століття вплітати цю нитку кам’яного століття, яка вже значно зменшилась і ось-ось порветься? Чи ж варто об’єктивно подивитися на зміну ролі чоловіка і жінки в бізнесі через призму інклюзивності та переваг, які природним чином притаманні кожному з підлоги?
Скинути маски
Ми, жінки, дуже довго плекали «потрібні» якості і носили «чоловічі маски». Нами рухало прагнення бути почутими, завоювати гідне місце в бізнес-співтоваристві. При цьому ми ламали свою природу, стаючи більш жорсткими. Тільки одиниці змогли знайти гармонійну комбінацію своїх природних особливостей та знань, з одного боку, і вимог світу бізнесу, з іншого. У більшості випадків жінки все ще протиставляють свою кар’єру сім’ї і суто «жіночих» функцій.
Роль жінки в бізнесі і в сім’ї може бути абсолютно різною. Вона відрізняється на роботі, на відпочинку з друзями. Це різні сфери життя. Однак досить часто в нашому суспільстві можна почути дискримінаційні фрази по відношенню до жінок. Наприклад: «вона — залізна леді, бідний її чоловік», або «з таким чоловічим підходом вона ніколи не вийде заміж», «подивимося на неї, коли з’являться діти». Чи можна собі уявити такі фрази щодо будь чоловікові?
У перспективі — повага і колаборація
Ера «або-або» канула в лету. Світ змінився. Намагаючись встигнути потрапити у вагон стрімко уносящегося в майбутнє поїзда, ми тягнемо за собою пережитки минулого століття. Давайте зупинимося на кілька хвилин і, усвідомивши відбуваються зміни, спокійно сядемо в перший вагон поїзда, що прямує в країну ефективності, відкритості, поваги та колаборації. Мало хто буде заперечувати істину, що жінки і чоловіки по своїй природі різні (це вже доведено багатьма дослідженнями). Запрошую на цій різниці будувати успішні бизнесі, проекти та проривні ідеї, використовуючи таланти і здібності кожного з підлоги.
Науково давно доведено, що у жінок сильніше зв’язок між аналітичним і інтуїтивним здібностями обробки інформації. З цієї причини у них краще розвинені соціальні навички і здатність вирішення мультизадач. Жінки легше і швидше перемикаються з однієї задачі на іншу, ніж чоловіки.
Сильні сторони керівниць
Як це можна відобразити в бізнес-процесах успішної компанії? І є підтвердження цим науковим фактам в бізнес-опитуванні керівниць? Є.
У червні 2018 року KPMG International вперше випустила перше глобальне дослідження Global Female Leaders Outlook, в якому були представлені відмінності компетенцій і підходів при веденні бізнесу з боку чоловіків і жінок. Цей звіт демонструє готовність жінок керувати компаніями в умовах цифрових і технологічних трансформацій, впроваджувати інновації і брати на себе відповідальність.
Нові технології
Зокрема, 48% керівниць мають достатній рівень компетенції для роботи з штучним інтелектом, технологією блокчейн, доповненої реальністю і 3D-печаткою. Це безцінний навик для всіх компаній в VUCA-світі.
Мультизадачність
Зараз все настільки швидко змінюється, що адаптивність, гнучкість і мультизадачність стає новою валютою. Тут жінки стають більш успішними і дуже ефективними. На мій погляд, це означає, що будь-яка проектна команда повинна включати в свій склад жінок, думка яких повинна враховуватись.
Клієнтоорієнтованість
Клієнтський сервіс стає важливим і пріоритетним питанням. Він трансформується не просто красиві гасла, а часто стає сильною конкурентною перевагою на висококонкурентних ринках. Клієнти стають все більш вимогливими, очікуючи не просто гарний сервіс, а й елементи емпатії та передбачення їх бажань. У цьому бізнес-напрямку жінки, судячи за даними дослідження, також можуть бути успішними. За своєю природою жінки клієнтоорієнтований, твердо вірять у продуктивність особистих зв’язків і колаборацію: 66% не бачать ризик втрати існуючих клієнтів (т. к. процеси налагоджені і добре працюють), концентрують увагу на залученні нових клієнтів, які в майбутньому стануть для компанії постійними.
Факти, а не інтуїція
Підтверджуючи наукові факти про те, що у жінок сильніше зв’язок між аналітичними і інтуїтивним здібностями обробки інформації, 77% жінок вважають, що використання прогнозних моделей даних і аналітики буде посилюватися. Вони впевнено приймають рішення на основі даних. В той час, як звіт CEO Outlook 2018, в якому взяло участь 84% чоловіків, відображає той факт, що рішення приймаються в основному, покладаючись на інтуїцію (67%).
Якщо ваша компанія розмірковує над трансформацією бізнесу з метою впевненого росту, адаптацією до нових технологій, поліпшення клієнтського сервісу, придивіться, хто у вас відповідає за ці напрямки. Чи є у робочих командах жінки? Чи сприяє ваша корпоративна культура залученню жінок у відбудову бізнес-процесів. Можливо, сьогодні як раз той момент, коли важливо зробити крок вперед в гендерну рівність, щоб забезпечити успіх і прибутковість компанії в стрімко мінливому світі.
Прокачати підприємницькі скіли, дізнатися про нові підходи щодо розвитку своєї справи на менторських сесіях і воркшопах (в області стратегії, маркетингу, фінансів, IT, PR і продажів) ви зможете, відвідавши фестиваль для малого і середнього бізнесу Get Business Festival 2018, який пройде 14 листопада в Києві за адресою: вул. Велика Васильківська, 55, НСК «Олімпійський».
Квитки на Get Business Festival 2018 можна придбати на get.delo.ua.
Повна програма заходу.