Можливо, ви скажете, що радити легше всього. Але більшу частину з цього переліку ми успішно випробували в 2008-2009 рр. В результаті наростили обсяги продажів, і клієнтську базу.
Зараз намагаємося робити те ж саме. Сподіваємося, що і в цей раз такі дії стануть успішними.
1. Спілкуватися з клієнтами. Як можна більше. Звичайно, їм зараз не до подорожей, вони теж переживають і б’ються. Але ми ж стверджуємо, що клієнт для нас не тільки споживач наших послуг, але й один. А друг потребує підтримки. Жарт, привітання, хороша новина, розповідь про мегаакціі — це те, що підніме бойовий дух клієнта.
2. Збільшувати ефективну рекламу. Помилка більшості компаній у тому, що в період кризи не скорочують витрати на рекламу. Потрібно зменшувати тільки неефективні витрати, такі собі «бантики збоку». Які раніше ми виправдовували і роками чекали фідбек. Зараз їх треба урізати. Але вихідний потік завжди дорівнює входить. Чим більше ви робите дій по просуванню, тим більше вірогідність появи запитів. Якщо ви вирішили прикинутися мертвими на період шторму, то це не найвигідніша стратегія.
3. Чистити ряди. Якщо у вас є колеги, від яких ви вже п’ятий місяць чекаєте результату, — зараз саме час перестати чекати. Результат або є, або немає. Без жодних виправдань. Зазвичай криза — це хороший час для оздоровлення, посилення і зміцнення команди.
4. Розібратися з фінансами. Забрати всі статті, які некритичні. Без всяких жалю і виправдань. Йти на переговори з постачальниками, реструктуризацію боргів. Тут теж краще зайняти проактивну позицію, а не чекати того часу, коли вони всі разом прийдуть до вас в гості. І замість перших трьох пунктів ви будете займатися тільки врегулюванням своєї платоспроможності
5. Підвищувати свою компетентність. Групові заняття в колективі, міні-лекції, тренування, вебінари, обмін досвідом. Все, що максимально безкоштовно і максимально корисно. Ну і звичайно, дочитайте вже мою книгу. Це буде ваша найкраща інвестиція на сьогодні.