Ви б хотіли зайнятися власним бізнесом, але не знаєте, якого виду діяльності віддати перевагу, до того ж, на шляху відкриття власної справи стільки перешкод і підводних каменів, як їх подолати? Давайте розглянемо ідею створення шоурума, як вам?
Сьогодні одним з відносно нескладних і актуальних занять може бути власний шоурум. Що це? Якщо тлумачити англійське слово дослівно – кімната для показу. А якщо в загальному розумінні, то це маленький затишний магазинчик, куди можна з вигодою для себе залучити людей, яким цікаво те, що ти їм будеш пропонувати.
Як працюють шоуруми одягу: схема
Робота шоурумах можлива за кількома схемами:
- У центрі уваги – свій склад. Простіше кажучи, вивчивши попит, ви купуєте продукцію на свій склад, оформляючи закупівлі у своїх постачальників, постійно підтримуючи передбачувана кількість товару, який може знадобитися в будь-який момент. Подібна схема є однією з найбільш розповсюджених, оскільки покупець знає, за чим йде в магазинах, а ви готові запропонувати йому необхідний товар. Головна умова успіху – в самому початку вивчити попит.
- Серед плюсів такої схеми: мінімальний строк доставки, і відповідно, більш швидкий товаро – і оборот капіталу. Ви залучаєте таким чином покупців, які не люблять довго чекати товар, що сподобався, і можете діяти і як роздрібного магазину, та подавати послуги самовивозу, якщо дозволяє площа.
Недоліком є потреба у великих площах для складів і досить великому стартовому капіталі, ризик при коливанні попиту і для сезонного товару. Крім того, в якості стартової ця схема досить ризикована, поки не вивчений попит.
- Другою схемою є поставки на замовлення. В цьому випадку відпадає необхідність складських приміщень та відсутні значні товарні залишки. Заявка постачальнику формується, коли надійшов замовлення. Відвантаження товару в такому випадку можлива або через інтернет-магазин, або безпосередньо замовнику.
- Ця схема хороша тим, що вам не потрібно солідний початковий капітал, склади, а співпраця не з одним постачальником сприяє розширенню асортименту.
Серед недоліків – ризик відсутності у постачальника вже оплаченого покупцем товару, а також збільшення термінів виконання замовлення. Таким чином, подібна схема найбільш зручна починаючому інтернет-магазину.
- Третя схема об’єднує роботу складу з певною кількістю затребуваного товару і роботу на замовлення. Таким чином, покупець може замовити товар, який уже є на складі, і тоді ви просто напаковуєте і відправляєте його. Якщо товар відсутній на складі – ви звертаєтеся до постачальників. І третій варіант: замовлення одразу кількох товарів, одні з яких є в наявності, а інші ні. Тоді він або чекає отримання всього замовлення (частина якого вам необхідно замовити і дочекатися отримання), або отримує його частинами: спочатку наявне, потім – те, що прийде від постачальника.
- Ця схема не вимагає великих площ для складів, ви можете швидко доставити замовнику популярний товар, можливість розпродажу товару, який залишається на складі.
Недолік схеми в тому, що часом виконання замовлення затягується в часі, ви частково залежите від постачальника і не завжди знаєте, що саме у них є в наявності. Тим не менш, саме третя схема є найбільш дієвою в плані продажу і початку роботи шоурума.
Як скласти бізнес-план шоурума одягу з розрахунками?
- Для початку потрібно визначитися, як саме ви збираєтеся працювати: або у вигляді інтернет-магазину, або ж як звичайний магазинчик. В другому випадку важливо також, чи будете ви працювати в приміщенні великого торгового центру (в такому випадку скоротяться витрати на рекламу), або ж окремою структурою (відповідно, вам необхідно буде заявити про себе, щоб залучити клієнтів).
- Тепер розраховуємо приблизні витрати. Почнемо з оренди: на площі до 90 м2 вона обійдеться близько 90 тис. руб. Необхідно буде повісити вивіску, що буде коштувати близько 40 тис. руб., обладнати вітрини і стелажі (ще 45 тис. руб.). Кілька дзеркал і вішалок складуть витрати в 75 тис. руб. Не обійтися без комп’ютера (30 тис. руб.) і контрольно-касової машини (до 9 тис. руб.).
- Охоронна система обійдеться в 40 тис. руб., закупівля полиць – в 15 тис. руб., диванів – в 35 тис. руб., кілька манекенів – це ще 60 тис. руб. Додамо також освітлювальні прилади і перейдемо до зарплат співробітників — це до 110 тис. руб.
- А тепер можна прикинути приблизний фінансовий план підприємства. При доході в понад мільйон рублів в місяць, віднявши початкові витрати, ми отримаємо близько 300 тис. руб. Податок при спрощеній системі оподаткування становитиме понад 44 тис. руб. Разом маємо чистого прибутку понад 250 тис. руб. При такому варіанті магазин окупиться протягом 8 місяців.
Якщо ви плануєте відкрити інтернет-магазин або шоурум вдома самостійно – ви економите на орендній платі та зарплаті.
Скільки потрібно грошей, щоб відкрити свій шоурум одягу?
- Відповідь на це питання залежить від того, яке ви обрали приміщення. Як показує практика, менше, ніж у 100 тис. крб. ви навряд чи укладетеся, навіть якщо це ваша власна квартира і вам не доведеться платити орендну плату.
- Адже в будь-якому випадку, вам доведеться закуповувати обладнання, товар, реєструвати підприємницьку діяльність і т. д.
- Крім того, не слід забувати про рекламу шоурума, без якої навряд чи можна буде досягти успіху.
Де закуповуються, звідки замовляють одяг шоуруми?
- Як і будь-які закупівлі, одяг поставляється оптовими і роздрібними партіями. Для невеликого бізнесу, яким є шоурум, переважно дрібні поставки, оскільки це дає можливість вибору саме того, що необхідно, і в потрібній кількості.
Існує також стоковий продукція – це не секонд-хенд, як звикли думати у нас, це абсолютно нові речі, які в свій час не були розпродані. Закуповувати їх можна у дилерів, які працюють з відомими брендами, у великих мережевих магазинах або безпосередньо на швейних фабриках.
- Крім того, можливі закупівлі в інтернет-магазинах, а по мірі збільшення доходів можна укласти договір з ательє (до речі, багато ательє мають власні шоу-руми).
Як назвати шоурум одягу: ідеї
- Головними вимогами до назви шоурума є запам’ятовуваність і позитив. У людини повинні виникати тільки хороші асоціації при назві вашого шоурума, тоді він буде підсвідомо прагнути зайти в нього.
Фахівці стверджують, що візуально краще всього сприймається назва, в якому є букви, що виходять за межі рядка: наприклад, «д» або «в». А ось кілька літер «і» справляє враження певної незначності.
- При виборі назви часто користуються абревіатурами або сполученням перших складів прізвищ власників або імен і прізвищ. Дуже популярна добавка в кінці слова «off». Серед інших використовуваних прийомів: географічне зазначення, гра слів і навіть створення неологізмів (головне, щоб вони легко запам’ятовувалися).
- Чого не варто робити, так це називати шоу-рум іменами дорогих вам людей, давати незрозумілі назви, зміст яких незрозумілий більшості обивателів, імітувати назви відомого бренду, вдаватися до «заїждженим» іноземним фразами і словами.
- Крім того, називаючи свій магазин, враховуйте вікову категорію ваших покупців, їх соціальний статус.
Яке обладнання потрібно для шоурума одягу?
Оскільки ми говоримо фактично про магазині, то знадобляться:
- Контрольно-касова машина і до неї – ящик, щоб зберігати гроші.
- Комп’ютерна техніка.
- Термінал для роботи з пластиковими картами, якими все частіше клієнти розплачуються.
- Примірювальні кабінки.
- Кілька манекенів.
- Стійки і вішалки для розміщення одягу.
- Дзеркала.
Також бажані куточки відпочинку (диван, крісло). Ну, і всякі канцелярські приналежності, звичайно: ручки, папір і ін Крім того, вам буде необхідний інтернет.
Як відкрити домашній шоурум одягу в квартирі?
- Існує певне сприйняття шоурума як можливість вести бізнес без сплати податків. Але це досить ризикована справа, а рано чи пізно ви все одно потрапите в поле зору податкових органів. Тому, як у будь-якій справі, розпочати все ж варто з реєстрації свого бізнесу. Це не займе багато часу, але дасть вам певні гарантії при роботі з постачальниками (зазвичай з нелегального бізнесу вони мають більш високі доходи за рахунок підвищення ціни).
- Не кажучи вже про власних нервах, які ви в будь-якому випадку будете витрачати, побоюючись можливих перевірок.
Всі початкові витрати, як показують розрахунки, можна вмістити 100 тис. руб., при цьому досягаючи середньомісячної прибутку близько 70 тис. руб.
- Вибираючи постачальників продукції, можна почати з аутлетів, де по знижкам продаються брендові вироби, а придбати їх можна в будь-якій необхідній вам кількості. Можна працювати також зі швейними фабриками, причому, купуючи як готовий одяг, так і замовляючи оригінальні колекції.
- І, звичайно, оптові склади, якщо розмір вашого капіталу дозволяє вам придбати досить велику партію.
Як відкрити шоурум одягу в Instagram?
- Відкриття шоу-рума в Instagram – справа, набагато простіше, ніж створити інтернет-магазин. Причому, популярність цього бізнесу саме в Instagram зараз найбільш висока. Почніть з того, що вивчіть ринок: знайдіть потенційних конкурентів, ознайомтеся з тим, яка їх популярність і візьміть на замітку їх найбільш вдалі ходи.
- Далі починайте пропонувати товар. Якщо ви маєте продається одяг в наявності, робіть власні фото і відео. Якщо ж одяг знаходиться у постачальників, вам доведеться брати фото звідти. Щоб вони виглядали оригінальними – попрацюйте над ними. А після перших продажів домовтеся з покупцями про те, що вони будуть надсилати вам фотографії в придбаних обновках.
- А тепер про те, чого не варто робити. Не викладайте безліч постів: 1-2 протягом доби цілком достатньо. Не захоплюйтеся хештегом: вони повинні бути строго тематичними (і намагайтеся додавати їх в коментарях, щоб вони не різали око).
- Не зловживайте фотографіями товарів: у перший час більше одного знімка в день розміщувати не варто. Поповнювати сторінку ви можете, публікуючи особисті пости, запрошуючи до діалогу ваших читачів та передплатників, давати їм різну корисну інформацію.
Колосальна помилка – накручувати лайки або кількість передплатників, покупців ви цим не додасте, зате будете виглядати безглуздо, отримуючи десяток-інший реальних лайків за пост при кількості накручених передплатників у кілька тисяч. Крім того, боти зменшують можливість реальних покупців бачити ваші пости.
Дизайн одягу шоурума
- Почнемо з порога в буквальному сенсі слова, адже саме тут клієнт вперше знайомиться з вашим магазином і дає йому оцінку. Тому краще не розміщувати товар відразу на вході, а подбати про те, щоб покупець зміг побачити весь магазин. Нехай пройде кілька кроків до того, як почне знайомитися зі стендами, це дасть йому час адаптуватися у вашому магазині. А контрастним світлом, текстурою, матеріалом ви допоможете клієнту відокремитися від зовнішнього світу і потрапити в ваш.
- Не віддаючи собі в цьому звіт, людина, увійшовши, чомусь відразу йде вправо. Тому саме праворуч розмістіть все, до чого хочете привернути особливу увагу: нові надходження, акційний товар і т. д.
- Щоб покупець не пройшов повз чого б то не було, повісьте на його шляху вивіски, додайте вітрини з сезонним одягом – словом, все, що змусить його зменшити темп ходьби і уважно розглянути всі, що ви йому хочете показати.
- Проходи створюйте достатньо широкими для того, щоб клієнти не зачіпали один одного і не відчували тісноти. Поставте інформаційний дисплей, на якому можна також рекламувати свою продукцію. Якщо дозволяють кошти – скористайтесь можливостями інтерактивного 3D шоурума, де клієнт може віртуально підбирати моделі, кольору і т. п.
- Продумайте освітлення шоурума і створити той світ, який відповідає цільовому призначенню і стилістики магазину.
Як розкрутити шоурум одягу?
- Як розкрутити шоурум одягу? В першу чергу подумайте над своєю «фішкою», відмінністю від інших, щоб не загубитися в натовпі конкурентів. Вивчіть ринок постачальників і запропонуйте співробітництво тим, хто здатний запропонувати найбільш вигідні для вас умови і можливості варіацій при замовленні (наприклад, замовити не всі розміри, а кілька обраних, або ж виконати поставку моделі в певному кольорі тощо).
- Обов’язково виробіть не тільки цінову політику, але і механізм повернення і гарантії – це зіграє на вашу гарну репутацію. Проводите акції, впровадьте систему дисконтних знижок, стимулюючи покупців.
Створіть сторінку свого магазину в соцмережах – це дуже ефективна реклама.
Реклама шоурума одягу
- Крім тих перших кроків по розкрутці, які викладені в попередньому розділі і також є рекламними, залучати покупців необхідно постійно. А головний стимул завжди – доступна ціна, що дозволяє придбати вподобану річ. Розповідайте про ваші цінах усіма можливими способами.
- Найбільш маловитратний і при цьому дієвий метод – інтернет. Завівши власну сторінку, ви можете не обмежуватись цим, а розміщувати свою рекламу на відповідних за тематикою сайтах. Ваші потенційні клієнти напевно цікавляться подібними сайтами, тому реклама буде чітко спрямована саме на цільову аудиторію.
- Дуже ефективна реклама «з вуст у вуста». Зацікавивши навіть кількох людей своєю продукцією, ви можете розраховувати на те, що вони розкажуть про вашому шоурумі знайомим і друзям, викликавши у них інтерес. І, звичайно, ніколи не завадить реклама в ЗМІ, щомісячні витрати на яку можуть коливатися в діапазоні 10-30 тис. руб.
Як відкрити шоурум одягу з Китаю?
- Перше питання в такому випадку: організація доставки одягу. Як не дивно, але взяти речі з фабрики в Китаї дешевше, ніж купувати їх у Росії. Як цього домогтися?
- Починати слід, як і в інших випадках, з реєстрації індивідуального підприємництва та тих кроків, які розглянуті вище. «Китайська» складова починається з визначення місць закупівель. Для цього необхідно ознайомитися з розташуванням фабрик, вивчити їх асортимент.
- При веденні переговорів слід пам’ятати, що не можна просити надіслати прайс-лист, оскільки китайці побоюються промислового шпигунства і ніколи не вкажуть реальні ціни, щоб не інформувати можливих конкурентів.
- Вкажіть бажані обсяги закупівель і підходящі вам моделі для вашого шоурума. Не приймайте рішення відразу, китайці самі передзвонять вам і поцікавитися вашими планами. Це підходящий момент для того, щоб диктувати умови. Пам’ятайте, що китайських виробників цікавлять великі партії продажів, тому вам необхідний значний капітал для закупівель.
- Уклавши контракт, подбайте про посередника, який здійснить його доставку за кордон. Це можуть бути карго-компанії або безпосередньо китайські. Другі трохи дорожче, але краще в плані надійності і гарантій.
Як відкрити шоурум одягу без вкладень?
Безумовно, поняття «без вкладень» відносне. Мова йде про мінімальних витратах, і досягти цього можна, відкривши інтернет-магазин. Як показує практика успішних проектів, початкова сума вкладень може обмежитися 10-15 тис. руб.
- Не замахуватися відразу на великий обсяг, почніть зі скромною майданчики в одну сторінку. Краще зареєструвати свій бізнес офіційно, щоб працювати на законних підставах – це досить просто.
Визначтеся з товаром, який будете пропонувати, схемами закупівель (вони описані вище), складіть бізнес-план і займіться рекламою свого магазину.
- До речі, без первинних засобів подумайте про організацію роботи по франшизі, уклавши договір, у якому передбачено відрахування постачальника певних сум від продажу.
- Зорієнтуватися з асортиментом вам допоможуть пошукові системи запитів, які показують точну кількість запитів протягом місяця на той чи інший товар. Тут все зрозуміло – чим їх більше, тим більш затребуваний товар. Створіть сайт інтернет-шоурума, представивши товар за всіма номінаціями, з фотографіями і відео, вартістю доставки та контактними телефонами.
- І не забувайте, що свій ресурс необхідно вдосконалювати, направляючи на це частину доходів. Тоді створений практично без вкладень бізнес принесе вам успіх.
Шоурум з чого почати: поради
- Рада перший: оцініть перспективи. Зрозуміло, що з першого ж дня ви не станете популярним шоурумом – необхідний час на те, щоб про вас дізналися і оцінили. Тому продумайте шляхи потенційного розвитку і просування свого бізнесу і реально оцініть свої можливості в цьому.
- Порада друга: зорієнтуйтеся на певного покупця і його платоспроможність, продумайте, чи достатньо таких клієнтів для того, щоб досить довго працювати.
- Порада третя: прорахуйте всі плановані початкові витрати і вивчіть ринок, щоб зрозуміти, як їх можна мінімізувати.
- Порада четверта: продумайте варіанти поставок товару, визначитеся, який з них для вас найбільш вигідний, врахувавши всі можливі ризики.
- Порада п’ята: ви повинні добре розбиратися в модних тенденціях, без цього навряд чи у вас вийде створити успішний шоу-рум.
Чи варто, чи вигідно відкривати шоурум одягу: відгуки
- Аліна, Москва: Я живу у великому місті, але доводилося працювати і для мешканців маленьких містечок. Помітила відмінності в популярності товару: попитом користуються зовсім різні моделі. Тому для себе зробила висновок: перш за все потрібно вивчити покупця, на якого збираєшся орієнтуватися, його смаки. Тоді можна відкривати шоурум і він буде достатньо прибутковим.
- Ірина, Твер: Я б порадила бізнесменам вибирати для свого шоурума вдале місце, де буває багато людей. Так само і орієнтуватися потрібно на велику аудиторію, пропонуючи модні, але недорогі речі (до речі, 10-20% речей можуть бути і дорогими – це приверне ще одну категорію покупців). Вдалим буде рішення доповнювати вбрання аксесуарами. І не бійтеся, якщо спочатку ваш бізнес не буде рентабельним – десь з півроку нову справу, йде в нуль, це дуже непоганий показник.
- Наталя, Калінінград: Я відкрила шоурум півтора роки тому, оформивши індивідуальне підприємництво. Перший час (десь з півроку) вкладала власні кошти практично без прибутку. Але поступово про нас дізнавалися все більше людей, покупців ставало більше, а я, спілкуючись з ними (це дуже важливий момент – знайти підхід до клієнта), розуміла, що людей цікавить. Так стала оновлювати асортимент, працювати під замовлення. Зараз збитків вже немає, працюю з прибутком. Головне – вміти працювати з людьми і розбиратися в тому, чим займаєшся.