
З тих пір як в 1958 році з’явився перший скейтборд, попит на неї постійно зростає. Найбільшу популярність він завоював у молодих людей, які прагнуть урізноманітнити своє життя екстремальних хобі.
Після придбання дошки в магазині з часом багато власники починають помічати, що скейт рухається вже не так жваво, як відразу ж після покупки, з’явилися сторонні звуки. Причин може бути кілька. Однією з них може бути знос підшипників, які стоять на колесах. Пов’язано це з тим, що під час катання в них потрапляє пил, бруд і пісок. В результаті колеса починають крутитися гірше, скейт рухається ривками або зовсім зупиняється в самий невідповідний момент. У цьому випадку необхідно поміняти підшипники або почистити їх.

Заміна підшипника
Для роботи не потрібно набір інструментів, досить спеціального ключа для ремонту дошки і новий підшипник або комплект. Якщо такого інструмента немає, можна скористатися ключем (розмір 13) або розвідним ключем. Операція із заміни несправної деталі займе не більше десяти хвилин.


Весь процес по відновленню скейта умовно можна розділити на кілька етапів.
- Спеціальним ключем відкрутити гайку на колесі. Робити це необхідно проти годинникової стрілки.

- Зняти проставку (являє собою шайбу) між гайкою і безпосередньо підшипником. Проставку не викидати, вона буде потрібна в подальшому при складанні.

- Вийняти колесо з вийшли з ладу підшипниками. Внизу повинна бути шайба, її можна залишити на місці. Шайба не повинна випасти з гнізда.

- Витягти несправний підшипник. Для цього необхідно вставити колесо на вісь так, щоб її кінець зовсім трохи торкався несправної деталі, але не діставав колеса. Потім дуже акуратно, не поспішаючи нахилити колесо до осі скейта під кутом. Підшипник вислизне. Усі операції слід виконувати повільно і обережно, щоб нічого не пошкодити. Дане попередження актуально, якщо несправний елемент планується використовувати у подальшому. Якщо ні, то можна і не побоюватися. У колесі присутній втулка.
У цьому випадку при заміні нових підшипників в обов’язковому порядку слід вставити її назад.

- Повторити попередні дії з іншими колесами. Далі вставити нові або ретельно очищені від бруду і пилу старі підшипники. При наявності забарвлення рекомендується встановлювати їх забарвленою стороною назовні.

- Тепер необхідно вставити на місце підшипник, обережно натискаючи на зовнішнє металеве кільце. У центр самого підшипника натискати не можна. Натискати слід там, де проходить кордон з колесом. Аналогічну операцію провести з іншими колесами.

- Поставити на місце прокладки.

- Закрутити всі гайки на колесах за годинниковою стрілкою. Зверніть увагу, в процесі вісь дошки не повинна виходити за гайку. Так ви зможете уникнути зриву різьби на осі. Крім того, не слід закручувати гайки дуже сильно, так як колеса будуть провертатися з працею.

- Перевірити колеса на кручення. Повинні бути чутні невеликі клацання, як потріскування, а от сильний шум вже ненормальний.

Якщо колеса обертаються без ривків, з достатньою для руху інерцією, можна продовжувати кататися.
Чистка підшипника
Регулярне очищення цих деталей дозволяє зменшити знос скейта, значно збільшує його швидкість і сприяє запобіганню заклинювання коліс. Якщо вчасно не чистити підшипники, ймовірність аварійних ситуацій при використанні дошки істотно підвищується. Сама операція чищення нескладна, її цілком можна зробити самостійно в домашніх умовах, без залучення фахівця і грошових витрат на його виклик і оплату роботи.
Щоб приступити до очищення, потрібно витягти підшипник. Весь цей процес поетапно докладно описаний вище. Щоб уникнути втрати важливих деталей (болти, шайби, проставки) краще їх тримати всі разом, наприклад, в коробці або пластиковому пакеті.

Очищення рекомендується проводити в наступному порядку.
- Очистити основні ділянки підшипника від пилу і бруду. Для видалення очевидних ділянок забруднення протерти його ганчіркою або сухою матерією. Для очищення найбільш проблемних місць можна скористатися розчинником.
- Підготувати розчин для очищення. Для цього знадобиться чиста місткість і чистячий засіб (ацетон, жироочиститель, уайт-спірит або протиральний спирт). Для захисту рук рекомендовані гумові рукавички.
- В наповнену миючим засобом ємність помістити підшипники.
- Промити елементи і почекати деякий час, щоб деталі повністю очистилися (близько 10 хвилин). Якщо очищувач потемнів, рекомендується акуратно його злити і налити в ємність нове чистячий засіб. Операцію слід повторювати до повного очищення елементів.
- Вийняти втулку, отримати гумову вставку з самого підшипника. Для цього підчепити її чимось тонким, наприклад, скріпкою або швейної голкою. Якщо не вдається, можна вставити голку між зовнішнім кільцем підшипника і втулкою. Після цього акуратно підняти гумову втулку, поки вона не вийде з свого гнізда.
Для цього їх можна розкласти на чистій дрантя.



Як змастити підшипник?
Перш ніж приступити до змащення деталей, рекомендується їх просушити. Це займе не більше 15 хвилин. Для прискорення процесу можна скористатися балоном зі стисненим повітрям. Для цього потрібно направити струмінь на відкриту сторону елемента.
Потім потрібно нанести на підшипник спеціальну змазку. Досить 2-3 крапель для однієї деталі. Для рівномірного змазування підшипник слід перевертати.
Застосування рослинного або моторного масла може привести до закупорювання деталей. Використовувати WD-40 також не рекомендується. Він може виступити очисником в деяких випадках, але не мастилом, до того ж він скорочує термін експлуатації деталей.
Далі потрібно поставити на своє місце втулки. При цьому проконтролювати, щоб між ними і підшипником не було щілин. Після цього можна вставляти підшипники.

У разі, якщо скейт обладнаний роздільником (синхронізатором), необхідно встановити деталь назад. Для цього колеса кріпляться до ходової частини, але гайки закручуються не дуже туго. Колеса повинні трохи розгойдуватися. Якщо колесо обертається погано і стопориться, необхідно послабити утримуючу його гайку.
Фахівці настійно рекомендують використовувати пластичні мастила, підходять для будь-яких моделей. Щоб добитися легкості обертання коліс, потрібно близько тижня «розкачувати» дошку. Але при цьому змащувати підшипники достатньо 1 раз на рік.
Мастило необхідно закладати в кількості близько 40 відсотків від вільного простору всередині підшипника.
Ні в якому разі не використовуйте воду при виконанні операцій при змащенні підшипників.

Обслуговування підшипників нерозбірних
Для цього слід видалити один пильник. При цьому він погнеться і прийде в непридатність. Засмучуватися не варто, так як в подальшому він не знадобиться. Після промивання і змазування підшипник встановлюється в колесо відкритою стороною.
Відсутність одного пильовика впливати на працездатність скейта істотно не буде, оскільки підшипник щільно прилягає до стінок колеса. Саме тому не варто боятися потрапляння пилу і бруду. Сам процес очищення нерозбірних підшипників аналогічний діям, зазначеним вище.
При дотриманні всіх умов, догляд і заміну проблемних деталей, описаних в цій статті, ви можете розраховувати на значне збільшення часу експлуатації свого скейта.

Про те, як правильно чистити підшипники на скейті, ви можете дізнатися, подивившись відео нижче.