Юрген Аппело: «Завдання кожного керівника — створити всі умови для розкриття потенціалу своєї команди»

yurgen appelo zadacha kazhdogo rukovoditelya sozdat vse usloviya dlya raskrytiya potenciala svoey komandy 1 - Юрген Аппело: «Завдання кожного керівника — створити всі умови для розкриття потенціалу своєї команди»

Юрген Аппело називає себе письменником і спікером, який допомагає виживати креативним компаніям в 21 столітті, а ось Inc.com називає його одним з 50 кращих експертів по лідерству. На Lviv ІТ Arena Юрген Аппело, засновник професійної мережі Happy Melly і автор бестселера Managing for Happiness, розповів, чому мільйон євро не врятував його бізнес і поділився своїми порадами-експериментами, які можуть допомогти керівникам зробити свою команду більш згуртованою і ефективною.

У 1999 році в моїй рідній Голландії мене назвали кращим підприємцем. Свою нагороду я отримав в номінації «За кращий бізнес-план». Відчуваєте різницю? За план! Не за бізнес! Згідно з ним, наші справи повинні були йти в гору. Прибуток, кількість співробітників та й моє власне его — все повинно було рости.

В мій невеликий бізнес був вкладений один мільйон євро. І ми з моєю командою в 6-7 чоловік з успіхом… їх розтринькали. Я почав аналізувати, що ж пішло не так? І зрозумів: я ж за професією — інженер, я знав, як налагодити роботу комп’ютера. Але я поняття не мав, як налагодити роботу з людьми. Те, що я не вмів ефективно управляти, нас і згубило.

Після цього невдалого досвіду я почав подорожувати по світу, я працював у США, Канаді, Бразилії, Європі. І за ці роки я зрозумів кілька важливих істин, які потрібно засвоїти всім, хто перебуває на керівних посадах і хто не хоче зганьбитися так, як я:

1. Все починається з спільного прийому їжі

У Брюсселі, де я зараз живу, прийнято, щоб колеги обідали разом. Як-то раз я покликав своїх співробітників до себе додому в гості. На їх питання «чим ми будемо займатися?» я відвів їх на кухню і сказав: «Сюрприз! Ми будемо готувати!». Спочатку їм це здалося дивним, але потім менеджер по продукту взявся за приготування закусок, системний адміністратор вирішив приготувати десерт (ще б, необмежений доступ до шоколаду) і робота закипіла. І знаєте що? Їм сподобалося!

Урок: Я зібрав команду, приготував для них продукти, рецепти, місце — загалом, зробив все, щоб вони були продуктивними і показали хороший результат. Ваш офіс — це та ж сама кухня. Ваше завдання — створити всі умови для своїх співробітників, для розкриття їх потенціалу.

2. Будь-які перемоги важливі для вашої команди

Як ви дякуйте своїх співробітників за їх внесок у результат? Ви, взагалі, говоріть їм про те, як цінуєте їх? Одного разу я зрозумів, що ми в компанії ніколи не відзначаємо наші досягнення — ми постійно в якийсь гонці від одного проекту до іншого. Два тижні тому ми повісили мідний дзвін біля кавового автомату. З цього моменту будь-який співробітник міг підійти і подзвонити у дзвін, щоб оголосити всьому колективу про якийсь нашої маленької чи великої перемоги.

Урок: Я намагався знайти підхід до людей через фан. Так, можливо, для когось це здасться чимось незвичайним, але не бійтеся експериментувати, пробуйте впроваджувати свої фішки і оцінюйте, що виходить на виході.

3. Відстані не мають значення, коли є ментальна близькість

Пару років тому на конференції в Барселоні ми всією аудиторією обговорювали одну ідею: неважливо, які кордони, країни і континенти розділяють людей, якщо вони близькі за духом, якщо вони — однодумці. Мій найкращий друг живе в Сан-Франциско, я — в Брюсселі, але ми все одно кращі друзі. Співробітники моєї компанії живуть в десяти різних країнах на чотирьох континентах, але нам вдається знаходити спільну мову і ефективно взаємодіяти. Загалом, ідея ментальної близькості підштовхнула мене до чергового експерименту, і я намалював свою персональну карту, де позначено все, що мені близьке, дороге, цінне, все, що я люблю — моя родина, друзі, хобі, діти.

Суть в тому, щоб показати цю карту своїй команді (без самопрезентації) — вони повинні самі ставити тобі запитання. Кожен співробітник нашої компанії намалював свою особисту карту — хто-то з допомогою складних схем, хтось використовував веселі картинки і фото. Ми завантажили їх в Google Docs, щоб у будь-який момент можна було показати карту твого колеги і задати йому питання, яке тебе зацікавив: «Ей, Лізет, а що за дивну зачіску ти носила в 90-х? — Ой, ну ви ж знаєте, коли тобі 19, і не такі безумства твориш». І після цього команда почала обговорювати дурниці, які ми творили в молодості. Ось це і є справжній тімбілдінг.

Урок: Завдяки цим персональним картками, ми набагато краще пізнали один одного. І, до речі, кожен новий співробітник в моїй компанії першим справою у нас малює таку карту. Спробуйте і ви.

Фото: Тетяни Касьян та Lviv IT Arena

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code

Next Post

«ЙОГО очима»: стереотипи про нещасних карьеристках

Костянтин Череповський Автор Костянтин Череповський Експерт в області управління репутацією Минулого разу я розбирався у тому, чи може жінка не вважати кар’єру обмеженням своїх життєвих амбіцій. Здавалося б, банальне питання, […]
ego glazami stereotipy o neschastnyh kar eristkah 1 - Юрген Аппело: «Завдання кожного керівника — створити всі умови для розкриття потенціалу своєї команди»