Як запустити успішний стартап у сфері, про яку ніхто не чув в Україні

kak zapustit uspeshnyy startap v sfere o kotoroy nikto ne slyshal v ukraine 1 - Як запустити успішний стартап у сфері, про яку ніхто не чув в Україні

Саме слово «генетика» у нас асоціюється з дослідницькою діяльністю, медициною, але вже точно не з бізнесом. Однак дві українки — Дарія Лосєва і Руслана Шадріна, — вирішили, що генетика не тільки дає можливості для відкриттів, але і для заробітку. Так з’явилася компанія Myhelix, про діяльність якої розповідає кофаундер, UX/Product дизайнер Олександра Альохіна.

1. Незвичайна ідея

Ідея прийшла Дарії Лосевой та Руслані Шадріної, що розділяє пристрасть до генетики. Ще в університеті вони вирішили, що треба створити свою компанію, яка не поступиться організації Celera Genomics Крейга Вентера і буде з таким же успіхом аналізувати геном українців.

2. Команда

У нас мультидисциплінарна команда, яка складається з генетиків, биоинформатиков, дизайнерів, редакторів і програмістів. Всі дуже талановиті, всіх дуже люблю.

Мене запросили в Myhelix, щоб я допомогла з текстами на етапі, коли проект проходив инкубационную програму в 1991 Open Data Incubator. До цього я працювала копірайтером в агентстві цифрового маркетингу Grape Ukraine. Там я зацікавилася UX design і в 2014 поїхала в Лондон, щоб повністю зануритися в проектування. Повернулася з мрією: створити корисний для здоров’я сервіс. Мрія збулася, але не відразу. Ще рік я набиралася досвіду в Aimbulance, де ми працювали над інтернет-банкінгом UKRSIB-онлайн. У 2018 році цей проект отримав нагороду в категорії Interface & User Experience Design на Red Dot Design Award. У підсумку я — co-founder UX/Product дизайнер в Myhelix. Проектую сервіс, координую розробку, проводжу design thinking сесії.

3. Вибір свого напрямку

Генетика — молода наука і має величезний потенціал. На даний момент основне її завдання — це збір генетичного матеріалу і проведення досліджень, які допоможуть в продовженні життя та профілактики захворювань. Але щоб ця сфера розвивалася, потрібно починати з самого простого. Тобто спробувати розібратися, як гени «керують» нами. Адже інформація, зашифрована в нашій ДНК, що проявляється не тільки зовні, вона керує в буквальному сенсі всіма процесами в організмі, включаючи процес старіння. Тому ми вирішили зупинитися на тому, що доступно і корисно всім, що ми робимо мінімум три рази в день, і на що можемо впливати — це харчування і наша генетична схильність до засвоєнню вітамінів і мікроелементів. Ми за те, щоб люди усвідомлено підходили до вибору продуктів і стежили за своїм здоров’ям. І починати варто саме з розуміння базового рівня, тобто з генетичних тестів і аналізу інших показників стану організму (біомаркерів).

4. Бути поза конкуренцією

В Україні у нас конкурентів немає. В Європі — DNAfit, в США — Habit. Ми аналізуємо досвід цих компаній, намагаємося робити видачу результатів самих аналізів якісніше і зрозуміліше.

А ось український ринок сприйняв нас дуже неоднозначно — з захопленням і скепсисом одночасно. Загалом, приємно отримувати відгуки, в яких люди діляться тим, що ми допомогли їм змінити свої звички в харчуванні, мотивували вивчити свій організм. Хтось задумався над своїм здоров’ям, і тепер, вже знаючи свою генетичну схильність, регулярно стежить за динамічними показниками, наприклад, біохімією крові, купує продукти, на які раніше не звертав уваги. Приємно, що в Україні таких людей, у яких є здоровий інтерес до свого тіла, а також бажання покращити, стає все більше.

5. Знайти свого клієнта

Це не тільки люди, що мають проблеми зі здоров’ям, але і активні підприємці, власники бізнесів 27-40 років. Є і люди старшого покоління, які хочуть налаштувати своє харчування, спробувати щось нове. Також молоді люди з IT, які хочуть отримати розшифровку ДНК. Їм просто цікаво чи можуть вони «хакнути себе». Люди, які займаються напів-професійним спортом, адже їм важливо налаштувати свій раціон.

6. Бути незвичайними і різнобічними

Наприкінці осені 2018 року ми оголосимо про незвичайну колаборації з мережею ресторанів харчування. Подробиці розкривати не буду, але запевняю, що проект буде вельми цікавим. У найближчих планах — реалізувати додатковий блок з контролю за показниками крові для всіх користувачів Myhelix. А ще на даний момент ми запускаємо проект My Way DNA на американському ринку генетичного консультування. В майбутньому плануємо створення своєї лабораторії для проведення досліджень, епігенетичних аналізів і тесту мікробіома людини.

Дізнатися більше про те, як розвивати бізнес без конкуренції, як знайти свою нішу, бути не тільки першим, але і єдиним на ринку, ви зможете відвідавши виступ Олександри Алехной на фестивалі для малого і середнього бізнесу Get Business Festival 2018, який пройде 14 листопада в Києві за адресою: вул. Велика Васильківська, 55, НСК «Олімпійський».

Квитки на Get Business Festival 2018 можна придбати на get.delo.ua.

Програма заходу.

Фото: Myhelix

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code

Next Post

На запобіжнику: Що робити, якщо у дитини знайшлися контрацептиви?

Батьки хочуть чи ні, але діти неминуче виявляють інтерес до сексу і його атрибутів. І в один прекрасний день ви можете знайти у своєї дитини в рюкзаку або кишені презервативи […]
na predohranitele chto delat esli u rebenka nashlis kontraceptivy 1 - Як запустити успішний стартап у сфері, про яку ніхто не чув в Україні