Stanford Women Leadership: 11 інсайтів від Кіри Рудик для керівників

stanford women leadership 11 insaytov ot kiry rudik dlya rukovoditeley 1 - Stanford Women Leadership: 11 інсайтів від Кіри Рудик для керівників

Continuous learning — те, що ніколи не дозволить вам стояти на місці. А ще можливість дізнатися про людей, які перевертають свідомість інших людей і тим самим змінюють світ. У цьому впевнена Кіра Рудик, СОО Ring Ukraine. Зовсім нещодавно вона повернулася з Стенфордського Університету, де брала участь в навчальній програмі Stanford Women Leadership. Своїми інсайтами Кіра поділилася під час неформальної зустрічі, а ми записали те цінне, що може бути корисно керівників бізнесів і не тільки.

Відчуваючи труднощі в ролі керівника, мені часто здається, що з такими проблемами стикаюся тільки я. Але ця програма показала, що 60 жінок з різних країн світу переживають те ж саме. У нас були схожі проблеми, нас цікавили однакові питання. З одного боку, усвідомлювати це було приємно, а з іншого – сумно, оскільки хочеться, щоб деякі зміни відбувалися на глобальному рівні.

Головна проблема, про яку ми говорили протягом тижня, полягає в тому, що для багатьох поняття «жінка» і «керівник» майже не перетинаються. З позиції жінки співробітники чекають від тебе м’якості. Коли людина слажал на роботі, вони розраховують, що ти все одно підтримаєш його, обнімеш, приголубить і скажеш, що все буде добре. Хороший керівник, навпаки, повинен бути жорстким, серйозним і представницьким. Але в цій ситуації він відразу починає втрачати популярність і любов підлеглих. Тобто жінці-керівнику потрібно, по суті, поєднувати в собі непоєднувані якості. Плюс важливий ряд інструментів і тактик.

Переговори

Головне в переговорах — підготовка. Завжди потрібно розуміти, чого хочеш ти і твій суперник. Які питання важливі для вас обох, а з якихось питань у вас є розбіжності? Який результат переговорів буде для вас прийнятним, а який ні? Що буде якщо переговори не завершаться успіхом? Всі ці речі потрібно роз’яснити для себе заздалегідь.

Домовляйтеся скопом. Якщо ви йдете просити у керівництва підвищення зарплати, то краще одночасно з цим попросити, наприклад, медичну страховку, паркувальне місце і можливість один день на тиждень працювати з дому. Ймовірність того, що у відповідь ви отримаєте категоричне «ні» за всіма пунктами, не так вже й велика.

Поясніть, чим зумовлені ваші очікування. Є чудове дослідження про чергу до принтера. За його підсумками виявилося, що якщо людина приходить і каже: «Здрастуйте, мені потрібно роздрукувати», то навряд чи він отримає таку можливість. Більше шансів було у людини, який говорив: «Привіт, мені потрібно роздрукувати, тому що дуже горить/вимагає директор/я поспішаю в туалет». Дослідження показують, що мозок людини чує пояснення як «бла-бла-бла», але сприймає пояснення, як підтвердження того, що дійсно гостра необхідність.

Пам’ятайте, що той, хто називає ціну, не обов’язково програє. Так, це скоріше виняток, але бувають ситуації, коли є сенс піти на такий крок. Особливо, якщо ви знаходитеся в сильній позиції. І в цілому переговори не завжди означають чий-то програш. Так чи інакше завжди будуть варіанти, зручні обом сторонам. Головне – прояснити їх під час переговорів.

Використовуйте дизайн-мислення. Суть методу нам пояснювали під час воркшопу, в рамках якого нам потрібно було поговорити з людиною зі своєї групи, зрозуміти його проблему, прийти до її вирішення і відразу ж створити прототип. Нам розповідали історію про перехресті, на якому постійно стикалися велосипедисти. Студенти Стенфорда довго просили грошей, щоб зробити там круговий рух. В університеті сказали: «Спочатку доведіть, що це допоможе». Що зробили студенти? Купили десять дорожніх конусів, обнесли їх скотчем і поставили на дорозі. Ця конструкція простояла там близько півроку. За цей час кількість зіткнень дійсно зменшилася і з цією статистикою студенти знову пішли до керівництва університету. У відповідь вони отримали гроші на чудову клумбу і зміна дороги. Для досягнення своєї мети вони витратили гроші лише на десять конусів і скотч. Про що це говорить? Не варто вкладати багато грошей в прототипи – більшість речей, які ви хочете показати, що можна зробити з паперу або пластиліну. Цього вистачить, щоб потенційний користувач зрозумів, чи потрібна йому ця річ чи ні.

Публічні виступи

Silence is powerful! Говоріть повільніше і робіть паузи у промові, щоб підкреслити важливість окремих думок. Придумайте позу, в якій ви відчуваєте себе супергероєм і можете відобразити будь-який напад. І кожен раз, коли вам потрібно буде заспокоїтися, варто повернутися в цю позицію, — це дозволить вам відчувати себе добре і безпечно. Особливе мистецтво — знайти той темп мовлення, в якому вас почують, адже якщо ви говоріть повільніше, ніж аудиторія сприймає інформацію, слухачам швидко стане нудно, а якщо швидше, то частину ваших слів пройде повз аудиторії.

Що стосується наповненості самого виступу, то пам’ятайте: все пізнається в порівнянні. Не потрібно говорити, що ваш продукт просто хороший, поясніть, чим він кращий за інших. Людський мозок краще сприймає порівняння, ніж прості твердження.

Орієнтуйтеся на органи почуттів. Намагайтеся включити в презентацію елементи, які будуть впливати на слух, зір або кинестетику. І не розповідайте про речі довше шести хвилин! Згідно з дослідженнями, мозок людини не готовий фокусуватися на чомусь одному довше цього часу.

Будьте обережніше зі статистикою. На цю тему є чудовий кейс, що стався в Національному парку секвойя. Гілки дерев там розкидані скрізь, і в якийсь момент відвідувачі почали забирати їх додому як сувеніри. Керівництво парку повісив табличку: «Почастішали випадки крадіжки гілок. Будь ласка, не крадіть». Людям властиво повторювати за більшістю, тому, коли в парк приїхав дослідник, його дружина побачила табличку і сказала: «Треба і нам взяти, поки вони ще є!» А після того, як керівництво парку поміняло табличку: «За минулий рік менше 5% відвідувачів парку вкрали гілки секвої. Будь ласка, не будьте як вони» ‒ випадки крадіжки гілок майже припинилися. Тобто говорити про більшість варто тільки в тому випадку, якщо ми хочемо підтримати якусь ініціативу.

Не варто записувати свої історії. Найчастіше під час виступу ви не зможете переказати їх так само яскраво, як виклали на папері. В історіях, які ви розповідаєте, завжди варто згадувати про речі, які слухач може собі жваво уявити.

Не закінчуйте свій виступ секцією Q&A. Ми звикли, що питання і відповіді завжди йдуть в кінці, але таким чином ви позбавляєте себе можливості залишити аудиторію в кінці з важливою інформацією. Аудиторія завжди краще запам’ятовує те, про що говорилося на початку і кінці. Тому після Q&A озвучте цю думку перед слухачами.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code

Next Post

В пошуках сенсу: 5 потрібних питань, які варто задати своїй команді

Сьогодні компанії часто кидають чималі ресурси на заяву своєї місії та опрацювання корпоративних цінностей. Але навіть самі надихаючі з них — від безпеки Volvо до прагнення Facebook об’єднати людей — […]
v poiskah smysla 5 nuzhnyh voprosov kotorye stoit zadat svoey komande 1 - Stanford Women Leadership: 11 інсайтів від Кіри Рудик для керівників