Сильний не кричить: Як не підвищувати голос на дітей

sil nyy ne krichit kak ne povyshat golos na detey 1 - Сильний не кричить: Як не підвищувати голос на дітей

Стівен Марш, канадський письменник і журналіст вважає, що кричати на дітей — не спосіб показати свою владу. Крик в цьому випадку показує вас слабкими, людьми, які не знають, що ще можна зробити, окрім як кричати. Чому крик не працює і що робити замість цього?

Якщо ви кричите, значить контролю у вас немає, а значить — ви слабкі. Ось вже 50 років як тілесні покарання зникають як метод виховання. Але крик? Майже всі кричать на дітей — хто частіше, хто зрідка, навіть ті з батьків, які знають, що це не дає бажаного ефекту. Крик — це, можливо, найдурніша помилка сучасних батьків.

Справжні наслідки крику

У сім’ях, де батьки кричать, ростуть діти з низькою самооцінкою та більш високим ризиком розвитку депресії. Більш того, в 2014 році в журналі The Journal of Child Development було опубліковано дослідження про те, що наслідки крику майже такі ж як і наслідки фізичного покарання: підвищена тривожність, стрес і депресія, а також поведінкові проблеми.

Скільки разів ви сказали собі після того, як накричали на дитину: «Це була правильна думка — накричати»? Ви кричите, тому що ви дійсно слабкі в цей момент. Крик — це реакція людини, яка не знає, що ще можна в цій ситуації зробити. Але багато батьків, я в тому числі, не уявляють, як ні разу не підвищити голосу протягом дня. У них дві проблеми: «Як жити?» і «Що замість цього зробити?». І ми не говоримо про ситуації, коли ви окриком зупиняєте дитини, вибігали на дорогу. Ми говоримо про крику як про метод виховання. Як інструмент виховання крик марний, тому що він просто прищеплює звичку кричати і дітям. Адже ми репетуємо кожен день по одним і тим же випадках, репетуємо все голосніше, тому що початковий рівень крику не спрацював. Прибери в кімнаті. Йди вечеряти. Не муч собаку. Припини битися з братом. Алан Каздин, професор психології в Єльському університеті, говорить, що ваше розуміння, що крик — погано, не допоможе.

Крик — це не стратегія, це «випускання пари».

«Наприклад, мета крику — катарсис типу «я хочу припинити цю суперечку і покажу тобі, як я зол». У такому разі крик має сенс. Але якщо мета у тому, щоб змінити щось у дитині або розвинути в ньому позитивні звички, то криком нічого не доб’єшся, є інші способи.»

Позитив

Багато хто думає, що позитивні батьки — ліниві і нічого не роблять у плані виховання. Але не кричати вимагає планування і дисципліни від батьків, а для того, щоб кричати це не потрібно. Доктор Каздин пропонує систему з трьох елементів: передумови, поведінку і наслідки.

Передумови — це загальні дані, це пояснити дитині, що ви хочете, щоб він зробив, перш ніж ви зажадаєте виконання.

Поведінка — це та модель дій, яку сформував батько.

Наслідок — вираження похвали, коли було отримано правильну поведінку. Похвала повинна бути така дуже кинематографичная, дуже вражаюча: посмішка, обійми, вигуки. Але схожа на щиру. У цьому весь трюк.

Тому замість крику кожен вечір з-за валяються там і сям по коридору кросівок, попросіть дитину вранці акуратно поставити на місце своє взуття, коли він повернеться зі школи. Переконайтеся, що ви самі, прийшовши з роботи, акуратно ставите вашу пару взуття на місце. І якщо ваша дитина поставив свої черевики в правильне місце, або хоча б близько до цього місця, похваліть і обійміть його.

Цей метод спрацює, якщо ви натянете до вух саму піднесену посмішки і повідомте дитині, за що саме ви його хвалите радісним і бадьорим голосом, а потім потрібна невербальна похвала: обійми, наприклад. Не думайте, що виглядаєте нерозумно — така яскрава реакція просто запам’ятовується дітьми як така, яку хочеться отримати знову. Не просто бурчання: «Кросівки на місці? Ну ось, можеш, якщо хочеш».

Доктор Каздин коментує: «Ми хочемо виробити нові звички. Практичні дії змінюють мозок, а в процесі цих змін — йдуть і всі ті негативні дитячі звички, від яких ми хочемо позбутися: істерики, суперечки з батьками, бійки з однолітками і т. п.»

Миттєва реакція — не кращий вибір

Якщо діти ведуть себе добре, нам нема чого кричати. А якщо ми не кричимо, діти ведуть себе краще. Ви не повинні кричати, реагуючи імпульсивно, ви не повинні чекати, що вони набедокурят, щоб потім розсердитися на них — вам потрібен план, ви повинні грати на випередження, багато передбачити. Для цього ви самі повинні бути дисципліновані, вміти справлятися з негативними реакціями. Доктор Каздин каже з цього приводу: «У процесі еволюції ми стали дуже чутливі до негативних речей, що нас оточує. Тобто крик, гнівні окрики — це еволюцією закладений механізм, він повинен нас захищати: закричиш — ведмідь піде, ворог злякається і здригнеться і так далі.» Відмовитися від крику складно, тому що нам здається, що тоді в чому ж наша виховна робота.

У 1960-х роках в США 94% батьків користувалися фізичними покараннями як метод виховання. У 2010 році їх стало 22%. Цьому багато причин, ми стали більше прислухатися до дитячим психологам, їх стало більше, матеріалів стало більше. Але в основному, мені здається, батьки не шльопають дітей не тільки тому що це погано для дітей, а тому що це нічого не дає. Крик теж нічого не дає, точно так само, як і фізичні покарання. А ось похвала працює. Науково доведено.

Джерело: nytimes.com

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code

Next Post

Яким повинен бути дизайн дитячої кімнати

Катерина Росковшенко, засновник та творчий керівник студії «Roskovshenko design», архітектор, дизайнер інтер’єрів Кожна мама мріє створити ідеальне середовище для своїх діток. І, звичайно, ми приступаємо до цього зайняту з великим […]
kakim dolzhen byt dizayn detskoy komnaty 1 - Сильний не кричить: Як не підвищувати голос на дітей