Повстати з попелу: Як виправити «непоправну помилку на роботі

vosstat iz pepla kak ispravit nepopravimuyu oshibku na rabote 1 - Повстати з попелу: Як виправити «непоправну помилку на роботі
Леся Матвєєва
Автор
Леся Матвєєва

Практичний психолог

У фільмі з Сарою Джесікою Паркер «Як вона робить це?» показана ситуація, де головна героїня відправляє два смс-повідомлення. Одне, непристойного змісту, пише подрузі, інше, про підтвердження зустрічі — потенційному клієнту. По випадковості, вона плутає адресатів. Якщо б ви були героїнею легкої мелодрами, ваш клієнт щиро посміявся б над тим, що він «посередність» або «хамло в 10 поколінні». Так буває в кіно. В реальності ж за непрофесійне лист клієнту можна залишитися без роботи і підставити колег під удар. Чи, може, пронесе?

Як ви уявляєте результат вашої «провалу» офісного розливу, якщо випадково відправили клієнту не той імейл або злили важливу інформацію для компанії?

Забираєте коробку з речами, улюблену кружку і фікус, поки в трудовій вам записують «непридатний до роботи»? Або гарячково думаєте, на кого звалити відповідальність? Щоб ваша уява малювала, зупиніться. Все, що відбувається у вашій голові – тривога про те, чого ще не сталося і в принципі не може статися. Щоб свідомість зупинило неспокійну жуйку «ой, що буде-то тепер!», перейдіть на конкретні дії. Складіть план. Запишіть його на папері. Це допоможе припинити внутрішню суєту. У паніці можна перебільшити розмір лиха. Щоб неприємна випадковість не коштувала вам кар’єри, пропоную вам алгоритм «евакуації».

Не брешіть

Якщо ви допустили робочу помилку, не варто прикидатися, що це не ви, що стався збій системи або ви в нападі лунатизму написали «дивне» лист. Клієнт відчує себе ображеним подвійно, адже йому доведеться ще й вислуховувати вашу брехню.

Зверніться за підтримкою до колег

Якщо від вашого промаху постраждаєте не тільки ви, варто відразу ж повідомити всім, кого це торкнеться і разом вирішувати, як це виправити. Погляд з боку і підтримка людини, не впав у паніку, вам також стане в нагоді.

Оцініть збиток

Перш ніж посипати голову попелом, об’єктивно оцініть, наскільки сильно нашкодили собі і репутацію компанії своєю помилкою.

Не акцентуйте на цьому увагу

Пам’ятаєте розповідь А. П. Чехова «Смерть чиновника»? Чихнувший на генерала екзекутор розсипається в вибаченнях до тих пір, поки не доводить його до сказу, а себе до серцевого нападу. Нескінченно прокручуючи можливі наслідки та зациклюючись на подію, ви тільки підвищите рівень тривоги.

Вибачитеся і визнайте свою неправоту

Це найпростіше рішення. Всі ми люди, всі допускають помилки, це далеко не завжди привід припиняти співпрацю.

Спробуйте побачити в тому, що трапилося користь

Це з серії «обмовок по Фрейду», адже ви могли допустити помилку не випадково. Накопичене невдоволення через несвідоме постукало у вашу реальність у вигляді «не того листа». Ця «випадковість» може призвести до обговорення вашого співробітництва та змін у комунікації. Або стати приводом для припинення ділових відносин, чого вам насправді хотілося, але ви не вирішувалися в цьому зізнатися.

Постарайтеся попередити проблему

Звичка поливати брудом начальника/клієнта/партнера закінчиться тим, що ви зірветеся. Якщо вам так некомфортно в цьому спілкуванні, задайте собі питання: «Навіщо я працюю з цим клієнтом? Чому я продовжую бути поруч з цією людиною, якщо він мені неприємний?». Конфліктні моменти потрібно вирішувати, а не скаржитися на те, як вас дістали.

Причина незапланованих «витоків інформації» в постійному стресі, багатозадачності і тривозі, яку переживає сучасна людина. За гнівним имейлом начальникові або чорновим варіантом проекту з їдкими коментарями на адресу клієнта, відправленими по випадковості, варто емоційне напруження. Можна звинувачувати себе в непрофесіоналізмі і поставити хрест на своїй кар’єрі, але кожен може допустити помилку.

По суті, постійна тривога і переживання з приводу того, що ви оступитеся, зробите щось не так – це перший крок до неврозу. Перевіряти ще раз по сто разів зміст документів, вирушило сполучення, стає обов’язковим ритуалом. Нав’язливі думки про можливі проблеми із-за вашої неуважності, виснажують внутрішні ресурси. Спроба тримати все і завжди під контролем може зіграти з вами злий жарт. Рано чи пізно ви обов’язково «моргнете» і що-то випустите з уваги. Ви додаєте ще один стресовий фактор, задаючи занадто високу планку і не розрахувавши свої сили.

Якщо все-таки під тиском стресу і вантажем невідкладних справ, ви не впоралися і щось пішло не так, постарайтеся знайти вихід із ситуації. Подумайте про всіх можливих варіантах. Перш ніж в паніці писати заяву про відхід, переконайтеся, що зробили все, що в ваших силах. Як одного разу сказав відомий психотерапевт Карл Роджерс: «Ухваливши свою недосконалість, мені стало легше допомагати іншим». Ніхто з людей не досконалий і, якщо оступившись, ви, обтрусивши коліна, продовжуєте свій шлях, ви обов’язково, як фенікс, будете відроджуватися в будь-яких складних ситуаціях.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code

Next Post

Ірина Галай: «суспільство чекає Від жінки багато чого, а від красуні – в два рази більше»

28-річна Ірина Галай – одна з тих жінок, у яких поєднуються розум, краса, цілеспрямованість і залізна воля. Ірина працює в абсолютно «нежіночою» нафтової галузі і навесні цього року стала першою […]
irina galay ot zhenschiny obschestvo zhdet mnogogo a ot krasavicy v dva raza bol she 1 - Повстати з попелу: Як виправити «непоправну помилку на роботі