Всі люди — індивідуальні. У кожного є своя особливість, неповторна риса, але в той же час є щось, що нас ріднить. Для ефективної роботи з колективом, для підвищення продуктивності і встановлення гарних стосунків з колегами корисно вміти розбиратися в загальних рисах певних типажів особистостей. Універсальною системою психотипів в рамках конференції TOP Cosmetics поділилася Анастасія Слюсар, психолог, арт-терапевт, автор проекту «Розмова по душах», бізнес-тренер.
Людський фактор
Універсальна система психотипів складається з чотирьох типів особистостей, які не поділяються на чоловічі та жіночі. Це не діагноз, а знання, з допомогою яких можна розвиватися і змінюватися на краще. Також це не чіткі визначення. Можна переходити з одного психотипу в інший, міняючись в залежності від ситуації.
Уявіть, що всіх людей на світі поділили на дві групи: формальні і неформальні.
Формальні люди:
- Консервативні
- Послідовні
- Законослухняні
- Справедливі
- Відповідальні
- Прагматичні
- Стабільні
- Передбачувані
Неформальні у своїх проявах:
- Новатори
- Яскраві
- Непередбачувані
- Імпульсивні
- Творчі
- Креативні
- Оригінальні
Тепер же зробимо розподіл за іншим принципом: людитак ж можуть бути домінуючими і легко йдуть (веденими).
Домінуючі
- Вольові
- Ініціативні
- Ризикові
- Авторитарні
- Владні
- Харизматичні
- Активні
Легко йдуть (ведені)
- Гнучкі
- Виконавчі
- Компромісні
- Емоційні
- Легкі
- Довірливі
- Віддані
І таким чином, ми отримуємо 4 психотипу, в залежності від варіантів об’єднання отриманих характеристик.
Перший психотип: Контролери
Перший психотип об’єднує в собі формальні і домінуючі риси. Люди цього типу відмінно справляються з завданнями, пов’язаними з самоконтролем і загальним контролем.
Зовнішній вигляд: формальний, класичний. Їм не комфортно в неформальному стилі одягу. Їх відрізняють деталі: статусні, класичні речі. Це можуть бути маленькі, майже непомітні, але дуже дорогі аксесуари.
Їх мова чітка і впевнена. Вони говорять голосно, в основному про дію. Цінують найбільше результат, і працюють, в першу чергу, на результат.
У стресовій ситуації: зібрані, йдуть, як танк, напролом. Не діляться переживаннями. [contextly_sidebar id=»XwbF1QDtTlosbr0Osc1iOdAZn1SYdUeO»]
Слабка сторона: відносини з людьми.
Це діячі, які виконують всі завдання в строк. Добре вміють планувати як своє, так чужий час.
Другий психотип: Аналізатори
Люди, що поєднує в собі риси характеру формальні і ведені.
Вони відмінно аналізують матеріал. Таких людей часто називають «ходячою енциклопедією», «головою-калькулятором». Вони прекрасно зберігають і систематизують інформацію.
Їх зовнішність непомітна. «Сірі мишки», без власного стилю. Головне для них зручність і комфорт. А ще функціональність, як в образі, так і в підручних інструментах.
Мова тиха, спокійна. Вони можуть бути впевнені в собі, адже зберігають стільки знань. Менше говорять, а більше думають.
Цей тип людей — мислителі. Вузькопрофільні фахівці, але дуже гарні в своїй справі.
Часу для них не існує. Якщо пірнули в тему, то виринули вже коли весь час закінчилося. Їм потрібно чітко лімітувати цей ресурс.
У стресових ситуаціях дуже терплячі. Накопичують і чекають. І, в результаті, відбувається вибух. Вибухнути так, що чути всім. Що призводить співробітників в стан шоку, тому що раніше мислитель мовчав. Або ж ідуть глибоко в себе. Такі люди схильні до глибоких депресій .
Сім разів відміряй…. -це про них.
Слабка сторона: прийняття рішення. Поруч з ними завжди має бути хтось, хто дасть «стусан», підштовхне до дії.
Третій психотип: Підтримка
Суміш неформального і веденого. Йдуть за чиєюсь ідеєю.
В одязі і поведінці вони копіюють лідера. Пастельні кольори і неформальний стиль відрізняють їх від інших. Часто носять багато непоєднуваних речей, як ніби запозичені у когось іншого. Вони схожі на м’яко-грайливий, легкий калейдоскоп.
Говорять багато про процес і про події. Володіють майстерністю задавати питання, вміють разбалтывать людей і збирати інформацію. Можуть говорити нескінченно.
Їх коник: розмови і відносини.
Найвірніші друзі. Хороший фундамент компанії. Хранителі традицій, хранителі правил. Дбайливі і приємні. І у всіх цих проявах абсолютно щирі. Вони задоволені маленькою похвалу, і навіть якщо робота не залишається не поміченою, вони не впадуть у депресію.
Слабка сторона: не можуть дотримуватися цілей, закинуть свої мрії задля чужих.
Людям цього типу не вистачає цілеспрямованості. Їх потрібно контролювати, не ставити перед ними глобальних цілей, а краще дробити одну велику задачу на кілька маленьких.
Четвертий психотип: Мотори
Їх видно й чути всім. Варто тільки з’явитися в просторі, і все приходить в рух. Їм потрібно бути в центрі уваги.
Стиль яскравий і зухвалий. Легко йдуть на експерименти. У їх вигляді є деталі, які виділяють. Аж до кросівок, взутих під класичний костюм.
Мотор привертає увагу всіх слухачів. Він — головна особа. Якщо ви відвернетеся від його розповіді, станете його головним ворогом. Завжди чекає оплесків і визнання. На нього діють слова: ексклюзивність, унікальність, «тільки для вас».
Двигуни — генератори ідей.
Вони змінюють вектори спрямування, шукаючи цікавіші мети. Вони многозадачны, але не доводять і половини справ до завершення. Вони скрізь і ніде.
Кращі мотивавторы і кращі ідеологи для компанії.
В ідеальній компанії мотори генерують ідеї передають їх контролерам, які організовують роботу на результат. Потім аналізатори готують плани і звіти, вивчають питання, передають підтримки для підготовки презентацій та реклами. [contextly_sidebar id=»7vwU8GwwLPEu2ayMJv0r3ZaUwOMmNPMs»]
Найоптимальніше партнерство — мотор і контролер. Також дуже добре співпрацюють контролер з аналізатором, але у їх співпраці не буде новизни, не буде ідей, а суцільна рутина. Аналізатори і підтримка не впорається вчасно, але підтримка зможе мотивувати до роботи. Мотор і підтримка підуть в «нетрі творчості» і навряд чи зможуть довести справу до кінця. Гірше всіх співпрацюють повні протилежності: контролери з підтримкою і мотори з аналізаторами. Бо, по всім добре рівновагу. І розвинути в собі ті чи інші якості цілком реально. Головне — вміти визначити свої сильні і слабкі сторони і правильно організувати роботу колективу.