Продавець націлений продати товар або послугу за допомогою телефонної розмови. Щоб холодний дзвінок приніс позитивний результат, необхідна якісна підготовка. Для недосвідченого менеджера холодні продажу є перевіркою професійних навичок.
Для чого потрібні холодні дзвінки?
- Холодні дзвінки допомагають розширити базу потенційних покупців. Їх головна відмінність від інших типів дзвінків – первинне знайомство з клієнтом. Менеджеру важливо встановити зв’язок з новою людиною і призначити зустріч для більш продуктивного спілкування.
- Холодні дзвінки активно використовуються маркетологами, агентами з нерухомості, виробниками товарів, рекламодавцями. Продажі по телефону мають ряд переваг і недоліків.
Переваги холодних дзвінків:
- Економія робочого часу та грошових ресурсів. Для пошуку клієнта не потрібно виходити з офісу і витрачати час на дорогу.
- Моментальна зв’язок з клієнтом, велика ймовірність домовитися.
- Шанс почути щиру реакцію клієнта на пропозицію, поставити ряд другорядних питань.
- Можливість прорекламувати фірму, зайняти гідне місце серед конкурентів.
- Додаткове джерело доходу без втрати основного заробітку.
- Вивчення потреб ринку та оцінка конкурентоспроможності.
Холодні дзвінки мають недоліки:
- Передбачувана негативна реакція більшості клієнтів.
- Відсутність зорового контакту дозволяє покупцеві бути більш категоричним.
- Клієнт не соромиться у висловлюваннях і легко перериває розмову.
- Відсутність демонстраційної моделі.
Холодні дзвінки рідко призводять до моментальним продажу. Техніка дозволяє завести корисне знайомство, запропонувати свої послуги, дізнатися про потреби і побажання різних сфер бізнесу.
Техніка холодних дзвінків
У діалозі з новим клієнтом дорога кожна секунда, тому головне завдання холодних дзвінків на першій хвилині — мотивувати до продовження розмови.
- Ефективні холодні дзвінки здійснюються за чітко розробленим планом. Корисно заздалегідь опрацювати приклад холодного дзвінка.
- Починаючому менеджеру буде легше, якщо перед очима буде шпаргалка, на професійній мові – скрипт для холодного дзвінка.
Техніка холодних дзвінків включає кілька важливих стратегій:
- Завуальоване початок діалогу. Ваше вітання повинне розташувати, а не відштовхнути. Перенесіть подробиці про компанії на середину розмови.
- Не варто розраховувати на миттєву зацікавленість покупця. Для початку зацікавте його умовами покупки, а потім вже запропонуйте товар. При слові акція або подарунок зацікавленість людей завжди зростає.
- Визначтеся з ключовими питаннями, які допоможуть ідентифікувати «вашого» людини. Наприклад, ринок автозапчастин буде цікавий власнику автомобіля. Тому для початку варто поцікавитися, якщо у людини машина, часто він її експлуатує і т. д.
- При першому дзвінку зацікавте подією, а не товаром. При першому знайомстві запропонуйте клієнтові відвідати виставку, тренінг та інші цікаві заходи. Замість продажу запропонуйте ознайомитися з безкоштовним тестером. У подібних пропозицій набагато більше шансів зацікавити майбутнього клієнта.
- Прагніть до певного результату. На початковому етапі важливо знайти потенційного покупця і встановити між вами зв’язок.
- Виключіть страхи і побоювання. Негативний результат — це теж результат, який стане черговою сходинкою до подальшого просування.
- Систематичне прозвання клієнтів. Холодні дзвінки повинні обчислюватися сотнями. Тільки в цьому випадку можна прийти до конкретного результату. Навіть при відсутності продажів ви вдосконалюєте свої навички і набираєтеся досвіду.
Правила холодних дзвінків
- Незаплановані дзвінки викликають у людини подразнення. Насичений робочий день або поганий настрій спонукають кинути трубку або нахамити незнайомій продавцю.
- Щоб уникнути подібного результату, дзвінок менеджера повинен бути продуманим і підготовленим.
- Робота з холодними дзвінками є невід’ємною частиною сучасних ринкових відносин. Дзвінки здійснюються не для кількості. Кожен діалог повинен бути якісним і максимально результативним.
Поліпшити якість холодних дзвінків допомагає дотримання ключових правил:
- Знаходьте точки дотику. Головним козирем менеджера може стати інформація про майбутнє співрозмовника – точніше про його вигляді діяльності, штаті співробітників, події всередині компанії. На початку діалогу варто акцентувати увагу на вашій обізнаності про життєдіяльність фірми. Приміром, висловіть своє захоплення останньою розробкою або заходом.
- Не переходьте до прямих продажах по телефону. Головними інструментами для здійснення холодного дзвінка є ваш голос і гарний настрій. Ви повинні вірити у свої професійні можливості, тоді покупець зможе відчути впевненість у голосі. Замість прямих запитань використовуйте пропозиції загального характеру. Замість «Хочу запропонувати» використовуйте фразу «чи Можу я вас зацікавити?».
- Рахуйтеся з думкою клієнта, поважайте її вибір. У кожної компанії налагоджено співпрацю з певними постачальниками. Щоб перевершити своїх конкурентів, необхідно знайти їх слабкі місця. Поцікавтеся чого не вистачає новому клієнтові або що б він хотів поліпшити. Вислухайте його побажання, щоб зацікавити відповідним пропозицією.
- Навчіться розрізняти категорична відмова від сумнівної «ні». Менеджер повинен розуміти, що його холодний дзвінок не вписується в чуже розклад і з ним не захочуть розмовляти. Шукайте можливість обійти відмову. У клієнта немає часу – призначте зустріч у зручний для нього час, немає зацікавленості до бесіди – передзвоніть через певний проміжок часу. Якщо вам чітко дали зрозуміти, що у вас не потребують, вмійте вчасно закінчити бесіду.
- Підводите холодні дзвінки до особистої зустрічі. Щоб продати товар, знадобиться особиста зустріч. Озвучте напрямок вашої діяльності і запропонуйте дізнатися подробиці при зустрічі. У процесі телефонної бесіди важливо дізнатися, що саме цікаво клієнту. Замість інформаційного листа поштою знаходите спосіб передати прайс особисто в руки. Ідеальний привід для знайомства.
Холодні дзвінки: як потрапити на керівника?
У великих фірмах телефонний дзвінок менеджера спочатку приймає секретар. Щоб бесіда не обірвалася і вас переключили на директора, використовуйте кілька спритних прийомів під час холодних дзвінків:
- Дайте секретарю відчути, що займаєте керівну посаду.
- Створіть враження, що телефонуйте не вперше і вже знайомі з директором.
- Дайте секретарю відчути її важливість, підкресліть свою повагу.
- Сформулюйте питання на професійному мовою вашого клієнта, секретар вимушено переведе вас на фахівців у цьому питанні.
- Знаючи структуру компанії, просіть з’єднати вас з конкретним відділом.
Клієнтська база для холодних дзвінків
На початковому етапі роботи менеджера складно уявити, де роздобути відповідну базу контактів потенційних клієнтів.
Роздобути заповітні номери для холодних дзвінків можна з декількох джерел:
- Простори інтернету. Почніть з самостійного пошуку. При зборі інформації не обмежуйтеся номером телефону та ініціалами керівника.
- Купівля клієнтської бази в спеціальних організаціях. Придбання контактів не гарантує вам якісний результат. Перш ніж заплатити за послугу, протестуйте вибіркову інформацію.
- Послуги програмних продуктів. Для фрілансерів розроблені спеціальні програми для збору необхідної інформації в інтернеті. На тлі низької вартості висока ймовірність низької якості таких послуг.
Холодні дзвінки: приклади розмови
Приклад 1
- Менеджер: Добрий день. Мене звати Володимир, я представляю компанію «КНТ», що займається… Я б хотів розповісти про новій програмі…
- Клієнт: Здрастуйте. У мене зараз немає часу вислухати вас. Надішліть матеріали про вашої компанії, можливо я з ними ознайомлюся.
- Менеджер: Я дзвоню, щоб призначити з вами зустріч, вам зручно у вівторок в 10?
- Клієнт: На жаль, у мене дуже щільний графік у найближчі тижні.
- Менеджер: Добре, давайте призначимо зустріч цього ж числа через місяць.
- Клієнт: Добре, я включу вас в свій розклад.
Приклад 2
- Менеджер: Добрий день. Мене звати Анастасія, я представляю компанію… яка займається розробками в комп’ютерній сфері. Хочу зацікавити вас новим продуктом.
- Клієнт: Розкажіть детальніше про ваш продукт.
- Менеджер: Ми працюємо на ринку 15 років. Наш продукт використовують передові організації. Вибачте, який вид діяльності у вашої компанії?
- Клієнт: Ми займаємося бухгалтерськими послугами з застосуванням програми DFG.
- Менеджер: Прекрасно, давайте призначимо зустріч. Я розповім вам, як підвищити ефективність вашого програмного продукту.
Відео: Як робити холодні дзвінки?
<