Вербальна та невербальна пам’ять: словесно-логічна пам’ять у дітей в психології. Приклади. Її розвиток у дошкільнят

verbal na ta neverbal na pam yat slovesno log chna pam yat u d tey v psiholog prikladi rozvitok u doshk l nyat 1 - Вербальна та невербальна пам’ять: словесно-логічна пам’ять у дітей в психології. Приклади. Її розвиток у дошкільнят

«Краще один раз побачити, ніж сто разів почути» – так говорить російська приказка. З цим народним спостереженням можуть посперечатися психологи. Вони вже давно прийшли до висновку, що все залежить від того, яка пам’ять краще розвинута у кожної конкретної людини: вербальна або невербальна. Ефективність цих видів пам’яті обумовлена розвитком півкуль мозку. Доведено, що ліва відповідає за сприйняття словесної інформації, а праве орієнтоване на образи, причому не тільки на візуальні. У його «комори» зберігаються також звуки й аромати.

Що це таке?

Вся інформація, яку ми отримуємо протягом життя, надходить до нас двома способами: вербальним і невербальним. Перший варіант передбачає словесні позначення, тобто будь-які тексти, мова. Спочатку це казки, які читає мама, потім – вірші, які дитина вчить перед ранком у дитячому садку, потім – складніші твори в школі, пізніше – підготовка доповідей в інституті і так далі. Тому без вербальної пам’яті нікуди. Але якщо вона розвинена не дуже добре, їй на допомогу повинна прийти невербальна.

verbal na ta neverbal na pam yat slovesno log chna pam yat u d tey v psiholog prikladi rozvitok u doshk l nyat 2 - Вербальна та невербальна пам’ять: словесно-логічна пам’ять у дітей в психології. Приклади. Її розвиток у дошкільнят
verbal na ta neverbal na pam yat slovesno log chna pam yat u d tey v psiholog prikladi rozvitok u doshk l nyat 3 - Вербальна та невербальна пам’ять: словесно-логічна пам’ять у дітей в психології. Приклади. Її розвиток у дошкільнят

Тоді згадати текст вам допоможуть якісь образи. Все, що ви бачите, чуєте, нюхаєте, теж залишається в вашій голові. І в результаті спогади про якийсь запах можуть допомогти відповісти на складне питання педагога на іспиті. Головне – згадати все.

У кожної людини один вид пам’яті розвинений краще, ніж інший. Проте обидва види пам’яті, ким би ви не стали, обов’язково знадобляться. Тому їх можна і потрібно розвивати. У психології вважається, що робити це потрібно з самого раннього віку. Тим більше що голови дітей легше сприймають інформацію. Мозок дошкільника простіше піддається «дресируванню», ніж мозок дорослої людини.

Робити це можна в довільній формі. Комусь більше підійде заучування віршів, а кому-то сподобається освоєння китайської мови. Ієрогліфи, до речі, для більшості західних людей більше нагадують картинки, ніж літери. Може бути, спробувати створити таким чином словесно-логічний ланцюжок і почати розвивати відразу дві півкулі нашого мозку? Але для початку потрібно визначитися, чого йому не вистачає, щоб встати в один ряд з самими світлими умами людства.

verbal na ta neverbal na pam yat slovesno log chna pam yat u d tey v psiholog prikladi rozvitok u doshk l nyat 4 - Вербальна та невербальна пам’ять: словесно-логічна пам’ять у дітей в психології. Приклади. Її розвиток у дошкільнят

Тестування

Щоб визначити рівень розвитку вашої пам’яті, потрібно пройти спеціальний тест. Є кілька варіантів, причому тести будуть різними для дорослих і дітей.

Тільки починаючи свій життєвий шлях, ми постійно поповнюємо скарбничку наших знань. У зрілому ж віці велика частина головного мозку і «коморах» нашій пам’яті вже зайнята отриманою раніше інформацією, а тому і визначати, наскільки розвинений у нас той чи інший вид пам’яті, складніше. Тим більше що кожна людина завантажує свою голову по-своєму.

Ось найбільш популярні і рекомендовані фахівцями тести. Для дітей в основному використовуються ігрові форми тестування.

  • Дістаньте з коробки всі іграшки у формі овочів і фруктів, а поруч покладіть ляльку. Завдання дитини – визначити зайве і прибрати його із загального ряду.
  • Почніть розповідати дитині казку, яку вже не раз читали йому, і попросіть малюка продовжити далі.
  • Запропонуйте дитині пригадати, які образи він представляє, слухаючи колискову. Нехай опише вам, як виглядають втомлені іграшки, ковдри та подушки.

verbal na ta neverbal na pam yat slovesno log chna pam yat u d tey v psiholog prikladi rozvitok u doshk l nyat 5 - Вербальна та невербальна пам’ять: словесно-логічна пам’ять у дітей в психології. Приклади. Її розвиток у дошкільнят

З дитиною розібралися, тепер настав час зайнятися собою. Найпростіший спосіб, який використовують фахівці, – гра в слова. Людині пропонується список з п’ятнадцяти абсолютно не пов’язаних між собою слів: наприклад, «палац», «хліб», «вічність», «тарілка» і т. д. Завданням стає тут же відтворити частину з них. Якщо вдалося повторити хоча б сім, це вже успіх.

Після того як список зачитується ще 2-3 рази, ваш результат, відповідно, теж повинен покращитися до 12, а в ідеалі – 15 слів. Недобір? Тоді пора приступати до виконання домашнього завдання.

verbal na ta neverbal na pam yat slovesno log chna pam yat u d tey v psiholog prikladi rozvitok u doshk l nyat 6 - Вербальна та невербальна пам’ять: словесно-логічна пам’ять у дітей в психології. Приклади. Її розвиток у дошкільнят
verbal na ta neverbal na pam yat slovesno log chna pam yat u d tey v psiholog prikladi rozvitok u doshk l nyat 7 - Вербальна та невербальна пам’ять: словесно-логічна пам’ять у дітей в психології. Приклади. Її розвиток у дошкільнят

Як розвинути?

Як і у випадку з тестуванням, список вправ для дорослих і дітей теж буде відрізнятися, хоча є прийоми, які підходять людині в будь-якому віці. Але перш ніж приступати до їх виконання, запам’ятайте, що такі заняття можуть викликати легкі головні болі, ви навіть можете відчути втому. Але це не повинно вас зупиняти. Більш того, якщо це відбувається, ви все робите правильно і навантажуєте ту частину мозку, яка раніше не була задіяна.

Це все одно, як якщо б ви довго не ходили в тренажерний зал, а потім прийшли і відразу виконали складний комплекс, після якого заболить все тіло. Те ж відбувається з головним мозком, коли він напружується.

verbal na ta neverbal na pam yat slovesno log chna pam yat u d tey v psiholog prikladi rozvitok u doshk l nyat 8 - Вербальна та невербальна пам’ять: словесно-логічна пам’ять у дітей в психології. Приклади. Її розвиток у дошкільнят

Йому, як і тілу, необхідні регулярні тренування. Ось лише кілька прикладів того, як можна розвинути пам’ять.

  • Складете в ряд рахункові палички декількох квітів, нехай дитина розділить їх на червоні, білі, жовті і так далі.
  • Не лінуйтеся читати дитині більше казок і віршів, вчіть їх напам’ять, до речі, робити це можна і разом. Таким чином і поліпшите свою пам’ять.
  • Якщо впоралися з дитячими казками, переходите до більш складних текстів. Для початку спробуйте, наприклад, вивчити монолог Гамлета, потім можна переходити до більш складних завдань. Тренуйте пам’ять з допомогою технічної літератури, наприклад, підручника з прикладної математики або квантової фізики.
  • Нові слова теж корисні для розвитку пам’яті як дітей, так і дорослих. Розширюйте лексикон, і можливості вашого мозку стануть рости на подив швидко.
  • Від слів переходимо до справи. Почніть запам’ятовувати звуки. Звичайно, навряд чи ви як Микола Дроздов зможете без праці відрізнити цвірінькання горобця від синиці, але ворону від солов’я відрізнити цілком можна.
  • Більше слухайте музику, намагайтеся відтворювати почуті мелодії. Якщо зі слухом погано, то робіть це подумки.
  • Якщо не хочете відволікатися від перегляду улюбленої телепередачі, використовуйте її в якості наочного посібника. Вимкнувши телевізор, спробуйте відтворити те, що почули з якомога більш точною інтонацією.
  • Якщо не хочеться працювати з передачею, повторіть розмова, який відбувся сьогодні на кухні або в обідню перерву на роботі. Головне, намагайтеся це робити якомога точніше, дотримуючись не лише порядок слів, але і зберігаючи емоційне забарвлення бесіди.
  • Пробуйте імітувати звуки тварин, а також голос інших людей.

verbal na ta neverbal na pam yat slovesno log chna pam yat u d tey v psiholog prikladi rozvitok u doshk l nyat 9 - Вербальна та невербальна пам’ять: словесно-логічна пам’ять у дітей в психології. Приклади. Її розвиток у дошкільнят

Навіть якщо стати артистом великих і малих сцен – далеко не ваша мета в житті, пам’ять все одно потрібно розвивати. Людина з хорошою здатність до запам’ятовування автоматично стає більш інтелектуально розвиненим, а значить, більш привабливим як для роботи, так і для відпочинку.

Погодьтеся, провести час з людиною, чий багаж знань досить різноманітний, куди цікавіше,ніж промовити весь вечір з приятелькою, яка пам’ятає тільки дні розпродажу і ціну на вподобане сукню, а все інше уточнює в інтернеті.

Розширювати свій кругозір необхідно кожній людині.

Уявіть, як легко давалися б вам іспити, якби ваша пам’ять була краще розвинута! Так допоможіть уникнути таких проблем своїй дитині. Вчіть і вчіться разом з ним.

Як бачите, це не так складно, як можна собі уявити. Є маса методів розвинути пам’ять і якщо саме вам чомусь не підходять вищеперелічені способи, придумайте свої. Це не тільки корисно, але й цікаво. Намагайтеся більше бачити, чути, відчувати і говорити. І це обов’язково допоможе вам у потрібний момент згадати все.

verbal na ta neverbal na pam yat slovesno log chna pam yat u d tey v psiholog prikladi rozvitok u doshk l nyat 10 - Вербальна та невербальна пам’ять: словесно-логічна пам’ять у дітей в психології. Приклади. Її розвиток у дошкільнят

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code

Next Post

Як привчити собаку до наморднику? Інструкція з привчання цуценят і собак, корисні рекомендації

Будь заводчик собаки повинен знати, що навіть якщо його вихованець – саме добродушне створення, намордник завжди повинен бути під рукою. Якщо ви не одягаєте його на вихованця, коли гуляєте на […]
yak privchiti sobaku do namordniku nstrukc ya z privchannya cucenyat sobak korisn rekomendac 1 - Вербальна та невербальна пам’ять: словесно-логічна пам’ять у дітей в психології. Приклади. Її розвиток у дошкільнят