Потрібно вчити дітей програмуванню?

nuzhno li detey uchit programmirovaniyu 1 - Потрібно вчити дітей програмуванню?
Ірина Негован
Автор
Ірина Негован

Фінансовий директор, автор “Яскравого щоденника” і мама двох дітей Іллі і Злати

Я, напевно, упереджений батько в цьому питанні. Мій брат програмує, мій чоловік, мій друг… Я – ні. Але свято вірю в аналітичний тип мислення як перевага. Питання не стояло, потрібно моєму синові програмування. Діти ростуть зовсім в іншому світі, не схожому на світ мого дитинства. Це інший світ. Класний і цікавий. Програмне забезпечення стає основою, підтекстом, фоном нашого життя. Мова не йде про те, щоб виростити своїх дітей нове покоління інженерів, мова про розвиток аналітичного мислення. Це поєднує в собі математику, логіку і алгоритми, вчить по-новому думати про навколишній світ.

Я думаю, дітям треба програмування так само, як історія і математика, фізика та біологія. Ми вивчаємо історію, тому що це допомагає нам зрозуміти світ, в якому живемо. Навіть якщо ми не пам’ятаємо якихось конкретних дат і імен (а ми пам’ятаємо, так вже нудно в нас викладали історію в школі), знання історії дозволяє нам зрозуміти, чому світ зараз там, де він є, з точки зору геополітики. Така ж ситуація з фізикою, біологією та іншими науками, вивчення яких дозволяє нам розуміти базові принципи навколишнього світу. Ніхто не посперечається, що вивчення математики дає певний навик в аналізі проблем. Ну і в цілому, ми вивчаємо в школі анатомію не тому, що точно збираємося стати докторами.

З гаджетами все аналогічно – ми не просто стикаємося ми з ними живемо в руках. Для якісної взаємодії з цим електронним світом неплохло б розуміти як мінімум базові принципи, які дозволяють йому працювати так, як він працює. Згодом навичка базового програмування буде таким же необхідним і очевидним, як уміння водити машину. Кожна робота в майбутньому буде включати в себе програмування? Немає. Але розуміння принципів потрібно вже зараз.

Програмування як навик розвиває гнучкість мислення дозволяє швидко орієнтуватися при наявності/відсутності/обмеження вибору. Навчаючи програмування. ми можемо показати дітям, що для вирішення великої задачі потрібно розбити її на послідовно розв’язувані маленькі завдання, більш керовані. Цей навик дозволяє ефективно вирішувати великі проблеми, масштабуючи їх. Також такий підхід у навчанні передбачає створення моделей реального світу з допустимим рівнем абстракцій, що в свою чергу допомагає перейти від конкретних рішень до абстрактних.

В інтернеті є огляди електронних ігор для початківців програмістів. Але я з цим не поспішаю. Моя дитина в 5 років не айпад-залежний. Він не дивиться телевізор взагалі. Навіть повнометражні мультфільми в кінотеатрі йому не цікаві. Ми цілеспрямовано обмежуємо таке дозвілля. Але дозволяємо користуватися планшетом для пошуку в інтернеті роликів про техніку або конструюванні. Мене колись сильно надихнув його питання (4,5 року), крутив у руках айпад і раптом запитав: «Як вони зробили таку тонку річ працює?». Чесно скажу, я підстрибнула від радості. Це те, чого я хочу і чекаю від навчання. Цікавість. Бажання пізнати і зрозуміти. Несподівані питання і сумнів.

Ми поки не йдемо шляхом комп’ютерних ігор. Але є в допомогу таким, як ми, настільні ігри. По-перше, настільна гра — це спільне час з дитиною, 100% залученість батьків у справжню гру. По-друге, моторика задіяна. По-третє, це не псує зір. По-четверте, це все-таки гра, яка змушують подумати, але як і раніше залишається грою.

Електронний конструктор «Знавець», 180 схем

В комплект входить спеціальна пластмасова плата, на якій зручно складати схеми, безліч елементів, що з’єднуються один з одним особливим способом — по типу кнопок на одязі, без паяння. Легко зібрати, легко розібрати. Також в коробці лежить проста і зрозуміла книжечка, в якій доступно описано, як саме і в якому порядку можна зробити кожну з обіцяних схем.

Вік: виробник вказує 5 років, однак і дітям буде цікаво взяти участь у процесі. Конструктор не боїться грубих пестощів. Я особисто закрила прогалини з фізики, граю в цей конструктор з дитиною.

Гра Robo Rally

Це щось! Ця настільна гра поєднання стратегії і випадковості. Кількість гравців 2-8. Якщо коротко RoboRally ви керуєте своїм роботом, завдання якого пройти з початкової точки в кінцеву точку мета, минаючи певну кількість проміжних точок. Поле зображує фабричне приміщення з конвеєрами, лазерами, технологічними отворами, куди робот може звалитися. Роботи не тільки намагаються дістатися до своєї мети, але і по дорозі трохи стріляють один в одного, ще їх періодично тягне конвеєри, і вони збиваються з запрограмованого шляху. В цілому, там якась робоанархия. На початку кожного кола роздаються картки, з яких потрібно скласти алгоритм руху для робота. І все б класно, якщо б ви ваш робот був один на полі. У мене могз закипав. І думати, і сміятися. Нами випробувано на дітей від 8 років.

Гра Blokus

Абстрактна стратегічна настільна гра для 2-4 гравців. Вік від 6 років. Придумав французький математик Б. Тавитиан. Гра отримала з 2000 року 26 нагород. На цьому красномовний факт можна закінчити її опис. Щось на кшталт тетріса. Коротко зміст: потрібно заповнити поле фігурками свого кольору. Фігури одного кольору можуть стосуватися один одного тільки кутами, а інших кольорів — як завгодно. Є де подумати. І досить швидка.

Джерело: irinanegovan.com

Читайте також: Коли починати вчити дітей програмуванню

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code

Next Post

7 вихідних в перші тижні травня

На травневі свята українці отримають кілька додаткових вихідних. Відповідне рішення прийняв Кабінет міністрів України. Календар вихідних на травневі свята в 2016 такий. 30 квітня – 3 травня – вихідні дні; […]
7 vyhodnyh v pervye nedeli maya 1 - Потрібно вчити дітей програмуванню?