Оновлена програма 5-9 класів: Що і як тепер будуть вивчати діти в українських школах

obnovlennaya programma 5 9 klassov chto i kak teper budut izuchat deti v ukrainskih shkolah 1 - Оновлена програма 5-9 класів: Що і як тепер будуть вивчати діти в українських школах

Міністерство освіти і науки України опублікувало 40 оновлених навчальних програм для 5-9 класів на 2017-2018 навчальний рік. Головні зміни — це орієнтація на результат навчання, а також впровадження компетентнісного підходу в освіту. В такому випадку вчителю не потрібно буде концентрувати всю свою увагу на змісті матеріалу: у нього будуть чіткі орієнтири у вигляді 10 компетентностей та їх компонентів, спираючись на які, він і буде вибудовувати роботу.

Робота над змінами в програмах проходила за двома основними напрямками. Навчальні програми були розміщені на платформі EdEra для загального обговорення, де кожен бажаючий, авторизувавшись, міг внести свої пропозиції щодо модернізації. В ході онлайн-дискусії було внесено близько 10 тисяч пропозицій.

Паралельно з кожного предмету були створені робочі групи, до яких увійшли вчителі-практики, вчені, методисти, автори програм і підручників, фахівці МОН, які змінювали формат пояснювальних записок, формували новий зміст та очікувані результати навчання з урахуванням пропозицій онлайн-обговорення.

Після того, як програми були доопрацьовані, вони були розглянуті і схвалені на Колегії Міністерства освіти і науки та затверджено указом МОН.

Ключові зміни в програмах

Українська мова

Всі творчі роботи тепер будуть мати практичне спрямування. Наприклад, діти будуть писати твори не на відірвані від реального життя теми, а по фінансовій грамотності або екологічної безпеки, до того ж, у форматі есе — це тепер обов’язковий вид роботи.

Українська література

У всіх класах частково перерозподілено кількість годин на вивчення творів. Так, у 5 класі на 2 години скорочено вивчення народних казок і загадок, зате додаткові години дані на вивчення творчості Василя Симоненка, Леоніда Глібова. Крім того, оновлений список літератури для додаткового читання.

Історія

Для п’ятого класу замість програми, яка складалася з деяких історичних нарисів, створили програму початкового курсу «Вступ до історії». Працюючи з цим матеріалом, школярі вивчатимуть історію як науку, як складову життя суспільства. Крім того, експерти представили варіант для синхронізованого вивчення курсів історії України та всесвітньої історії. Послідовність тим запропонована для 7, 8, 9 класів.

Зарубіжна література

Під час онлайн-обговорення піднімалася тема осучаснення списку творів. Ці пропозиції були враховані, і, наприклад, у 7 класі пропонують альтернативно вивчати «Русалоньку із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Марини Павленко чи «Аргонавтів» Степана Процюка, в 5-му — «Снігову королеву» Ханса Крістіана Андерснна, а в 9-му — «Собаче серце» Михайла Булгакова. Список літератури для додаткового читання поповнився такими книгами, як «Мій дідусь був черешнею» А. Нанетти, «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» У. Старка.

Іноземні мови

З предмету «Іноземні мови» очікувані результати навчання вперше чітко виписані згідно Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти. Визначено, що після 9 класу учні загальноосвітніх закладів, які вивчають першу іноземну мову, досягають рівня А2+, учні спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземної мови – В1, а ті, хто вивчають другу іноземну – рівня А2. Також у програмі виділено чотири змістові лінії, які спрямовані на формування в учнів навичок застосування знань на практиці в життя: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова

грамотність».

Фізкультура

Оновлені види спорту, зокрема програма 7 доповнено новими можливими модулями: регбі, корфбол, петанк, фехтування, військово-спортивні ігри, степ-аеробіка і чірлідінг.

Трудове навчання

Нарешті трудове навчання не буде поділятися за гендерним принципом. Кожен учень зможе обирати той вид діяльності, який йому подобається. І взагалі, школярі будуть вивчати не якусь окрему технологію і виконувати чітко визначене в її рамках завдання, а будуть створювати проекти, які поєднають різні технології. І кожен такий проект повинен буде мати практичну цінність. Тому спочатку діти будуть визначати зміст майбутнього проекту, виходячи з потреб, а потім будуть планувати, як його здійснити, які кошти необхідні, і поступово будуть реалізовувати.

Основи здоров’я

В рамках програми учні будуть більше дізнаватися про безпечну поведінку в інтернеті і соцмережах. А замість великого обсягу теоретичного матеріалу, буде більше практичних робіт і занять поза класу.

Математика

В рамках обговорення не раз порушувалося питання про те, що курс математики надміру перевантажений. Тому обсяг прикладів був скорочений, а більшості завдань було дано практичний зміст. Важливо також те, що була змінена хронологія вивчення матеріалу таким чином, щоб він узгоджувався з іншими предметами. Наприклад, в рамках теми «Раціональні вирази» (8 клас) тема «стандартний вигляд числа» переставлена так, щоб вона вивчалася тоді ж, коли її проходять по хімії.

Інформатика

Учні тепер будуть раніше вивчати комп’ютерну графіку (6 клас), текстовий процесор (8 клас), створення веб-ресурсів (8 клас). У той же час програма 9 класу поповнена 3D-графікою і основами бази даних.

Біологія

40% матеріалу з кожної теми виділені для опціонного вивчення. Це означає, що деякі елементи змісту, які не є обов’язковими, але є в підручниках, можуть вивчатися за рішенням вчителям. І фактично кожна тема з біології передбачає створення міні-проекту: кожен учень протягом навчального року повинен взяти участь хоча б в одному з них.

Мистецтво

У програмах з мистецтва акцент буде зроблений на міждисциплінарність, щоб діти розуміли зв’язок музики, образотворчого та інших видів мистецтва з іншими освітніми галузями.

Географія

З програми 8 класу, за численними проханнями, був виключений питання «Геополітика», як занадто складний для восьмикласників.

Фізика

Акцент програми зроблено на екологічний, енергозберігаючий аспекти, а експериментальна частина була оновлена завдяки рекомендаціям, що стосуються цифрових комплексів та застосування комп’ютерних програм.

Хімія

У програмі з предмета також упор буде зроблений на екологічний та здоров’язберігаючий аспекти, а до теоретичної частини будуть вилучені деякі приклади сполук і реакцій, які дублюють або перенагружают зміст.

По кожному предмету був створений лаконічний список ключових змін, ознайомитися з якими можна тут.

Джерело: mon.gov.ua

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code

Next Post

Андрій Таранов: «Я не хочу, щоб мої діти хворіли, щоб вони були нещасні, в іншому нехай роблять, що хочуть»

Герой рубрики Wотцовство – Андрій Таранов, управляючий партнер консалтингової групи Kwendi, депутат Київської міської ради, батько чотирьох дітей, розповідає про те, чому музика – це теж математика, як завжди залишатися […]
andrey taranov ya ne hochu chtoby moi deti boleli chtoby oni byli neschastny v ostal nom pust delayut chto hotyat 1 - Оновлена програма 5-9 класів: Що і як тепер будуть вивчати діти в українських школах