Чому рекламний ролик «Винеси ялинку» відверто сексистский

pochemu reklamnyy rolik vynesi elku otkrovenno seksistskiy 1 - Чому рекламний ролик «Винеси ялинку» відверто сексистский

Тема «прощай, ялинка» в кінці січня, мабуть, настільки актуальна, що інтернет-магазин moyo.ua навіть вирішив запропонувати своїм клієнтам нову послугу «Винести ялинку». Замовити її можна всього за кілька кліків на сайті. Спеціально навчений співробітник не тільки винесе ялинку з квартири, але також упакує новорічні іграшки в коробку, а ще підмете за собою голки. І все б нічого, і можна радіти чергового лайфхаку, але ось рекламний ролик… загалом, дивіться самі.

WoMo поставив запитання експертам з гендерної тематики, що вони думають про цьому ролику.

Тамара Злобіна, кандидатка філософських наук

Тупа сексистська реклама, в стилі акції «приїдь в купальнику на заправку — заправити повний бак». У баченні авторів послуги, українські жінки — відпочинку, а чоловіки — безвідповідальні пофігісти. Жінки, які працюють, чоловіки, які слідкують за затишком власної оселі — це для рекламістів якась паралельна реальність. Хоча саме для такої цільової аудиторії насправді може бути корисною послуга компанії. Адже хто має заплатити за винос ялинки? Непрацююча жінка-домогосподарка? І перед тим випросити у свого мужчини, який сам не може викинути ялинку, гроші на цей сервіс? Цікаво, як довго буде просити? Як в анекдоті: всі йдуть на першотравневу демонстрацію, а моя благовірна всі задовбує «винеси ялинку, винеси ялинку» (дай гроші на сервіс, який винесе ялинку)? В реальності працюючі українці — і чоловіки, і жінки, вже давно користуються послугами найманої праці — доставкою їжі, хімчистками, прибиранням, послугами сантехніків, електриків, з дрібного ремонту. Це ринок послуг для середнього класу великих міст, який стрімко розвивається. Виграє та компанія, яка має адекватні уявлення про свою цільову аудиторію. Ті ж, які мислять гендерними стереотипами, швидко програють (скільки б лайків їх сексистські фантазії не зібрали у соцмережах).

Заряна Лисиця, PR-консультантка, психологиня, феміністка

В той час, як найбільш зазначеної нагородами кампанією 2015 стала #likeagirl Always (Gunn Report), наші рекламщики креативу на рівні пізнього Радянського Союзу. Хвалитися відвертою мизогинией = розписуватися у власній обмеженості та неспроможності винаходити, а тільки відтворювати і задовольняти очікування такої ж сексистски налаштованої аудиторії. Я впевнена, що кожна жінка асоціює себе з героїнями в засалених халатах/треніках, звучать як пила, вічно зайнятих приготуванням. Хоча чоловікам бути «худобою», нездатною винести ялинку за два місяці (ролик про кінець зими), схоже, цілком прийнятно.

Ілона Фанта, медіа-тренерка, екс-редакторка сайту povaha.org.ua, гендерна експертка

Реклама – це не сатира, а механізм продажу, відповідно, вона не може висміювати рекламований продукт або його потенційного покупця, навіть якщо вона містить перебільшення чи гумор. Якщо ми говоримо про конкретну послугу з ялинкою, то кому вона адресована? Точно не співає жінкам в бігуді з терками. І навряд чи чоловікам, які присутні в тексті звучить пісеньки в якості «худобини такий». Та й цільова аудиторія магазину «Moyo», пропонує послугу, молодше і, швидше за все, багатшими зображуваних славимо в ролику людей. Якщо допустити, що це не ролик послуги, а незвичайну промо магазину, якийсь сенс угледіти в цьому можна. Молодь не проассоциирует себе з тітонькою з каструлькою. Молодь вважає себе розумнішим і крутіше, вона не буде говорити або слухати фразу «кому я сказала», а вирішить будь-яку проблему швидше й ефективніше. Наприклад, замовивши відповідну послугу. Однак як людина реагує на картинку, яку він з собою ніяк не асоціює і яка його з цієї причини зовсім не зачіпає? Потисне плечима і пройде повз. А кого нам зображують у ролику? Негламурних, простецький жінок, чоловіків, яких не видно, але на яких можна кричати і називати будь-якими словами, чітке гендерна розподіл побутових обов’язків. І якщо допустити, що цільову аудиторію «Moyo» відокремлює від цих персонажів років десять, то для того, щоб у них не перетворитися, молодим людям вже зараз треба потиснути плечима і пройти повз. А ще – не знімати такі безглузді ролики. Ну, або хоча б не лайкати.

Читайте також: Сексизм в рекламі: Чия справа — голе тіло?

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code

Next Post

Сергій Махно про професії архітектора

Сергій Махно, український дизайнер, архітектор, засновник і керівник архітектурної майстерні «Sergey Макһпо architects», розповідає, чому майбутнім архітекторам в дитинстві потрібно займатися не тільки малюванням, але і математикою, де в світі […]
sergey mahno o professii arhitektora 1 - Чому рекламний ролик «Винеси ялинку» відверто сексистский